تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 19:17
کد خبر : 53394

قیمت رمز ارزها “در خطر” است!

قیمت رمز ارزها “در خطر” است!

قیمت رمزارزها پس از افزایش سختگیری چین برای مبادلات و استخراج رمزارزها، به شدت سقوط کرد و اکنون نیز برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند که به دلیل انجام دامپینگ CPU توسط برخی از استخراج‌‌کنندگان چین، بازار در خطر است. اقتصاددان؛ به گزارش فوربس، قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها پس از افزایش سختگیری چین در مبادلات،

قیمت رمزارزها پس از افزایش سختگیری چین برای مبادلات و استخراج رمزارزها، به شدت سقوط کرد و اکنون نیز برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند که به دلیل انجام دامپینگ CPU توسط برخی از استخراج‌‌کنندگان چین، بازار در خطر است.

اقتصاددان؛ به گزارش فوربس، قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها پس از افزایش سختگیری چین در مبادلات، در هفته‌های اخیر با چالش مواجه شده است. قیمت بیت‌کوین از ماه می، ۵۰درصد افت کرده و از آن زمان تحت فشار بوده است. در همین حال، اتریوم، دومین رمزارز جهان پس از بیت‌کوین، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد و اکنون در تلاش است که قیمت را بالای کانال ۲هزار دلار حفظ کند.

اکنون، انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه استخراج‌کنندگان سابق بیت‌کوین و اتریوم در چین، واحدهای پردازش گرافیکی را دامپینگ کرده‌اند، حاکی از آن است که حداقل برخی از ظرفیت‌های استخراج از کار افتاده چین باز نخواهد گشت و از این رو تحلیلگران هشدار داده‌اند که قیمت رمزارزها در خطر است.

آدام جیمز، سردبیر حوزه بیت‌کوین، مبادله و رمزارزها مستقر در هنگ‌کنگ در جدیدترین تحلیل خود نوشت: “با توجه به این واقعیت که چین به طور جدی در خصوص استخراج بیت‌کوین در این کشور سختگیری بیشتری اعمال کرد، تعجب‌آور نیست که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین و اتریوم عمل دامپینگ واحد پردازش گرافیکی (CPU) را انجام دهند، اما با این وجود، این اتفاق ممکن است اساسا به عنوان روند نزولی تعبیر شود.” وی همچنین در ادامه افزود: “احساسات بازار طی روزهای گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.”

در همین حال، گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه چین منع دسترسی به مبادلات رمزارزهای عمده را آغاز کرده، منتشر شده است. کاربران در این هفته گزارش کردند که رمزارزهای هیوبی و بایننس برای مدت کوتاهی به فیلترشکن نیاز داشتند.

بایننس، بزرگترین بیت‌کوین و مبادله رمزارز در جهان از نظر حجم معامله، در هفته‌های اخیر درگیر یک سختگیری نظارتی جهانی بوده، و از طرفی، ایالات متحده و کشورهای سراسر اروپا نیز در حالی بررسی دقیق مبادلات هستند.

سرکوب استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها توسط چین در ماه گذشته، افرادی که از کامپیوترهای پرقدرت استفاده می‌کنند را مجبور به حفظ شبکه بیت‌کوین و اعتبار بخشیدن به مبادلات خارج از کشور کرد. اخراج استخراج‌کنندگان بیت‌کوین و رمزارزها از چین، نرخ هش بیت‌کوین، معیاری برای میزان قدرت محاسباتی که به شبکه بیت‌کوین هدایت می‌شود، را به پایین‌ترین حد خود در طول ۱۳ماه اخیر رساند.

آسیب ممنوعیت استخراج رمزارزها در چین به شبکه اتریوم نیز رسید و نرخ هش شبکه آن از ماه می حدود ۲۰درصد سقوط کرد.

پس از سقوط بیت‌کوین به زیر کانال ۳۰هزار دلاری در هفته‌های اخیر، این رمزارز اکنون اندکی بالاتر از این سطح قرار گرفته؛ اما عدم موفقیت آن برای جبران ضررها از زمان سقوط در ماه می، بسیاری از ناظران بازار رمزارزها را نگران کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....