تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 18:22
کد خبر : 101145

قیمت دلار تشنج کرد، سکه بالا رفت

قیمت دلار تشنج کرد، سکه بالا رفت

معامله گران افزایشی دلار با برجسته کردن بیانیه اخیر سه کشور اروپایی قدرت را به دست گرفته اند . قیمت دلار امروز به سطح مقاومتی جدید رسید. اقتصاددان: نشست شورای حکام امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه آغاز شد. برخی گمانه زنی ها هیجانی در بازار ارز تهران حکایت از صدور یک قطعنامه علیه ایران و

معامله گران افزایشی دلار با برجسته کردن بیانیه اخیر سه کشور اروپایی قدرت را به دست گرفته اند . قیمت دلار امروز به سطح مقاومتی جدید رسید.

اقتصاددان: نشست شورای حکام امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه آغاز شد. برخی گمانه زنی ها هیجانی در بازار ارز تهران حکایت از صدور یک قطعنامه علیه ایران و تعویق مذاکرات هسته ای دارد.

پیام وزارت خارجه به بازار دلار

با این حال امروز ناصر کنعانی در نشست خبری خود گفت: درخواستی مبنی بر تعویق مذاکرات تا بعد از انتخابات میا‌ندوره‌ای آمریکا دریافت نکرده‌ایم.

کنعانی افزود: در رابطه با نشست شورای حکام تا جایی که اطلاع داریم تا الان پیش نویس قطعنامه‌ای برای نشست ارائه نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت : منتظر دریافت پاسخ رسمی آمریکا هستیم و ایران در پاسخ جدید خود، مطالبات جدیدی را طرح نکرده است.

قیمت دلار تشنج کرد؟

معامله گران افزایشی دلار با برجسته کردن بیانیه اخیر سه کشور اروپایی قدرت را به دست گرفته اند . قیمت دلار امروز به سطح مقاومتی جدید رسید.

نرخ دلار امروز تا ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت . عده ای از معامله گران معتقدند بودند که دلار قبل از نشست شورای حکام تشنج کرد. به باور آنها در صورتی که اسکناس آمریکایی در محدوده یاد شده باقی بماند ممکن است نرخ دلار به کانال ۳۱ هزار تومان هم نفوذ کند .

هر برگ اسکناس آمریکایی ظهر امروز به قیمت ۳۰ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با عصر دیروز بیش از ۱۵۰ تومان بالا تر بود .

پشت پرده افزایش قیمت دلار در تهران

البته فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل آرایش صعودی دلار به افزایش نرخ حواله درهم برمیگردد. قیمت درهم امروز ۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید . این قیمت در مقایسه با روز قبل ۹۰ تومان رشد کرده بود و زمینه ساز صعود دلار در بازار آزاد شد .

در هرات و سلیمانیه هم نرخ دلار امروز افزایشی بود . دلار هرات امروز به یک محدوده حساس رسید و با ۳۰ هزار و ۷۵۰ تومان روانه بازار شد و ظهر امروز به قیمت ۳۰ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید . این قیمت نسبت به عصر دیروز تقریبا ۲۵۰ تومان رشد را نشان می دهد .

نرخ دلار در سلیمانیه امروز ترمز برید و وارد کانال۳۱ هزار تومان شد .اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده امروز به قیمت ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. مجموع این عوامل موجب شده نرخ دلار در تهران به پرواز در بیاید.

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت اونس طلا ظهر امروز نزدیک به ۱۰ دلار افزایش یافت و بر روی سطح ۱۷۲۶ دلار ایستاد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش ۲۱ هزار تومان گران تر از روز قبل مبادله شد . قیمت طلا امروز ۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و هزار و ۲۰۰ تومان بود .

سکه بازان هم در سایه افزایش قیمت دلار و قیمت طلا از مرز مقاومت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کردند . معامله گران می گفتند در صورتی که سکه در مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت بدهد این احتمال وجود دارد که فلز زرد رنگ داخلی به سمت محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم حرکت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....