تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 17:35
کد خبر : 68298

قیمت خودرو خارجی در ایران ۱۰ برابر نرخ جهانی

قیمت خودرو خارجی در ایران ۱۰ برابر نرخ جهانی

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: قیمت خودرو‌های خارجی در ایران ۱۰ برابر قیمت جهانی است؛ برای متعادل سازی قیمت ها، باید تولید و عرضه افزایش یابد. به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ آقای سعید موتمنی، افزود: بازار خودرو نسبت به ۲۰ روز پیش، آرامتر و قیمت‌ها کاهشی شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: قیمت خودرو‌های خارجی در ایران ۱۰ برابر قیمت جهانی است؛ برای متعادل سازی قیمت ها، باید تولید و عرضه افزایش یابد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ آقای سعید موتمنی، افزود: بازار خودرو نسبت به ۲۰ روز پیش، آرامتر و قیمت‌ها کاهشی شده است تقاضای کاذبی در بازار خودرو وجود ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به عوامل کاهش قیمت خودرو در بازار، گفت: با توجه به مصوبه کمیته خودرو مبنی بر امکان فک رهن محصولات ایرانخودرو و سایپا و مطرح شدن مباحثی مبنی بر احتمال آزادسازی واردات خودرو قیمت خودرو در بازار تقریبا تعدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو در بازار واقعی نیست، افزود: قیمت خودرو‌های خارجی در بازار ۱۰ برابر قیمت‌های روز جهانی است، بنابراین اگر واردات خودرو آزاد شود، تعادل سازی قیمت‌ها در بازار خورو‌ها اتفاق میافتد.

موتمنی با تاکید بر اینکه برای متعادل سازی قیمت خودرو باید تولید و عرضه افزایش یابد، گفت: در مصوبه مجلس در رابطه با واردات خودرو قید شده که واردکنندگان به ازای صادرات خودرو میتوانند واردات خودرو انجام دهند، در حالی فعلا ما از توان تامین نیاز داخلی برخوردار نیستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در سال‌های اخیر تولید و عرضه خودرو کم شده است، بنابراین فاصله عجیبی بین قیمت‌های مصوب شرکت‌ها و بازار به وجود آمده است.

وی افزود: بررسی آمار تولید خودرو حاکی از آن است که تولید خودرو در سال‌های بعد از ۹۷ نسبت به قبل از آن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار کاهش یافته است و یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت کاهش عرضه بوده است.

موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت خودرو سمند ال ایکس در بازار حدود ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۲۴۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۲۹۸ میلیون تومان است.

وی گفت: همچنین قیمت پژو تیپ ۵ صندوقدار ۳۰۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۱۴۸ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ حدود ۱۶۵ میلیون تومان است.

موتمنی افزود: ثبات نرخ تورم، ثبات تقریبی نرخ ارز و عدم وجود تقاضای کاذب و احتمال افزایش تولیدو همچنین احتمال از سرگیری واردات خودرو موجب آرامش بازار خودرو و روند کاهشی قیمت خودرو شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....