تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 20:12
کد خبر : 89271

قیمت جدید شکر در بازار اعلام شد

قیمت جدید شکر در بازار اعلام شد

حداکثر قیمت هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف کننده ۲۰هزار تومان تعیین شد، همچنین قیمت این محصول درب کارخانه و به‌ صورت عمده ۱۸هزار تومان است. حداکثر قیمت هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف کننده نهایی ۲۰ هزار تومان تعیین شد، همچنین قیمت این محصول درب کارخانه و به‌ صورت عمده ۱۸ هزار تومان اعلام

حداکثر قیمت هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف کننده ۲۰هزار تومان تعیین شد، همچنین قیمت این محصول درب کارخانه و به‌ صورت عمده ۱۸هزار تومان است.

حداکثر قیمت هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف کننده نهایی ۲۰ هزار تومان تعیین شد، همچنین قیمت این محصول درب کارخانه و به‌ صورت عمده ۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت شکر پیش از این ۱۳۲۰۰ تومان بود که با افزایش قیمت به ۱۸۰۰۰ تومان، انگیزه واردات این محصول ایجاد شد؛ وجود قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی پیش از این باعث شده بود که واردات برای بخش خصوصی به‌ صرفه نباشد.

بنابر این گزارش اما براساس مشاهدات میدانی هر بسته شکر بسته‌بندی‌ شده در اوزان ۹۰۰گرمی و یک‌ کیلوگرمی ۲۵ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نرخ جدید شکر
نرخ جدید شکر

 

این در حالیست که ماه گذشته، قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران گفته بود، شکر در سال گذشته ۴ مرتبه افزایش نرخ را تجربه کرد و نرخ آزاد شکر ۲۷۰ درصد نسبت به نرخ دولتی افزایش قیمت داشت.

شکر ۶ نرخی شد

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرآنلاین، حسنی با بیان اینکه شکر با ۶ نرخ در بازار عرضه می‌شود، تاکید کرد: شکر در بازار از کیلویی ۱۳ هزار تا کیلویی ۲۵ هزار تومان وجود دارد، شکر کیلویی ۱۵ هزار تومان و ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان نرخ‌های دولتی شکر برای مصرف‌کنندگان است.

وی در پایان تصریح کرد: درست است که شکر در کشور تولید می‌شود اما حجم قابل توجهی از نیاز ما به این محصول از طریق واردات از کشورهای چون برزیل تامین می‌شود. درحال‌حاضر بازار شکر منتظر لغو تحریم‌هاست تا سرمایه‌‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور وارد این بازار شوند و شاهد فرآوری کالا در کشور باشیم.

کمبودی در زمینه تامین شکر نداریم

همچنین در این رابطه مجید حسنی مقدم معاون دفتر تجاری داخلی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: روند واردات شکر در حال انجام بوده و ثبت سفارش این محصول شدت گرفته است؛ ما کمبودی در زمینه تامین شکر نداریم. از سوی دیگر تولید شکر نیز در داخل کشور در حال انجام و خللی در روند تولید شکر ایجاد نشده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....