تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 20:56
کد خبر : 30493

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه

 قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۱۵ قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و ۲۳ هزار تومان رسید. قیمت طلا روز دوشنبه در نخستین روز معاملات سال نوی میلادی تحت تاثیر افزایش موارد

 قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۱۵

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و ۲۳ هزار تومان رسید.

قیمت طلا روز دوشنبه در نخستین روز معاملات سال نوی میلادی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و چشم‌انداز تدابیر کنترل کننده بیماری سخت‌گیرانه‌تر، از مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد و به بالاترین قیمت در حدود دو ماه گذشته رسید.

در اقتصاددان به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۹۱۹ دلار و هفت سنت رسید که بالاترین قیمت از ۹ نوامبر بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۵ درصد صعود کرد و به ۱۹۲۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 

نتایج نظرسنجی تجاری که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد رشد فعالیت در بخش صنعتی چین آهسته شده و تردیدها نسبت به بهبود اقتصادی جهانی سریع را برانگیخت. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر آماری هستند که قرار است در آمریکا و اروپا منتشر شوند.

دومنیک اشنایدر، مدیر تحقیقات کالا و فارکس APAC در شرکت مدیریت دارایی یو بی اس در این باره اظهار کرد: اطلاعات کلان چالش برانگیز به حمایت از قیمت طلا افزوده اند. شاخص مدیران خرید دسامبر با توجه به این حقیقت که کووید۱۹ همچنان در آمریکا و اروپا مهارناپذیر مانده، ممکن است ضعیف باشد.

دلار در برابر رقیبان ضعیف‌تر ماند که طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می‌کند در حالی که شاخص نیک‌کی تحت تاثیر تحکیم مقررات ویروس کرونا در توکیو از اوج ۳۰ ساله خود عقب‌نشینی کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به تدابیر قرنطینه سفت و سخت تر اشاره کرده که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها منتظر گزارش نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می شود و به ارزیابی روند سیاست پولی آتی آمریکا کمک می کند. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر نتایج انتخابات جورجیا هستند که مشخص می‌کند کنترل سنای آمریکا در دست جمهوری‌خواهان خواهد بود یا دموکرات‌ها و احتمالا در سرنوشت برنامه‌های دولت جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب آمریکا تعیین کننده خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۶ درصد صعود کرد و به ۲۷ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، به ۱۰۸۵ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، در ۲۴۶۲ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۵ دی ساعت ۱۹، با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵،۷۶۷ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۷۷۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۵ دی ساعت ۱۹، با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۱،۵۵۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۶۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۸۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۲۳ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....