تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 11:35
کد خبر : 52942

قند و شکر ۲ ماه است توزیع نمی شود

قند و شکر ۲ ماه است توزیع نمی شود

شکر گران خواهد شد؟ بیش از دو ماه است که قند و شکر به قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر تهران توزیع نشده است. گزارش میدانی  از میادین میدوه و ترباز شهرداری تهران حاکی از این است که از ماه مبارک رمضان تاکنون

شکر گران خواهد شد؟

بیش از دو ماه است که قند و شکر به قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر تهران توزیع نشده است.

گزارش میدانی  از میادین میدوه و ترباز شهرداری تهران حاکی از این است که از ماه مبارک رمضان تاکنون شکر و قند در بازار توزیع نشده است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، یکی از غرفه داران فعال در میدان میوه وتره بار شهرداری تهران گفت: هر روز صد ها نفر به امید خرید قند و شکر به غرفه ما مراجعه می کنند، اما با جواب «نداریم» مواجه می شوند.

آخرین بار قند و شکر با قیمت مصوب در آغاز ماه مبارک رمضان توزیع شده و تاکنون خبری از توزیع این کالاهای اساسی در بازار نیست و اجازه نداریم شکر را با قیمت آزاد ۱۵ هزار تومانی در این غرفه بفروشیم

«علی احمدی» افزود: آخرین بار قند و شکر با قیمت مصوب در آغاز ماه مبارک رمضان توزیع شده و تاکنون خبری از توزیع این کالاهای اساسی در بازار نیست و اجازه نداریم شکر را با قیمت آزاد ۱۵ هزار تومانی در این غرفه بفروشیم.

شرکت بازرگانی دولتی از پاسخ به زمان توزیع شکر خودداری می کند
وی تاکید کرد: حتی برای خرید قند یک ماه پیش ۲۵ میلیون تومان نیز واریز کرده ایم و چندین بار نیز برای تحویل حواله خود مراجعه کردیم، اما شرکت بازرگانی دولتی از پاسخ سوال ما که چه زمانی قند و شکر توزیع می کنید، خودداری کرده است.

این در حالی است که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اخیرا اعلام کرد رییس جمهور در دویست و سی و هشتمین جلسه ستاد هاهنگی اقتصادی دولت گفت: برغم همه محدودیت‌های ارزی، کالاهای اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است و باید کالاهای ضروری با سرعت در دسترس مصرف کنندگان و مردم قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت تامین و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرگات کشور ارایه و پس از بررسی در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر گردید با توجه به اقدامات فوری منطبق بر قوانین و مقررات کشور طبق مصوبه پیشین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کمیته ای با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و متشکل از وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی با قید فوریت و رعایت قوانین و مقررات مرتبط نسبت به تامین، خرید و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی اقدام کنند.

تاکید رئیس جمهور بر تامین کالاهای اساسی مردم
رییس جمهور با تاکید بر ضرورت ادامه اقدامات موثر و فوری در تامین کالاهای اساسی گفت: دولت در دوران اوج جنگ اقتصادی با تلاش و پیگیری های موثر اجازه نداده است تحریم های ظالمانه مانع از تامین کالاهای اساسی شود و به همین جهت، علیرغم همه محدودیت های ارزی، کالاهای اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به وظایف کمیته تسریع ترخیص و تخلیه، گفت: دستگاه های مرتبط، با جدیت و سرعت برای برطرف کردن مشکلات تامین و ترخیص کالاهای اساسی تصمیمات و اقدامات موثری انجام و نباید اجازه دهند موضوعات فرعی موجب کندی و ناهماهنگی میان دستگاه ها شود بنابراین باید کالاهای ضروری با سرعت در دسترس مصرف کنندگان و مردم قرار گیرد.

با توجه به مراجعات مکرر مردم در طی بیش از ۲ ماه گذشته هرچه تلاش کردیم که قند و شکر برای فروش به غرفه بیاوریم موفق نشدیم و تاکنون تلاش های ما بی نتیجه بوده است

در این گزارش میدانی یکی دیگر از غرفه داران میدان میوه وتره بار به خبرنگار بازار گفت: در طی بیش از ۲ ماه گذشته هرچه تلاش کردیم که قند و شکر برای فروش به غرفه بیاوریم موفق نشدیم و تاکنون تلاش های ما بی نتیجه بوده است.

«رحمان صفری» با بیان اینکه ما فقط فروشنده کالاهای اساسی به مردم هستیم، افزود: در حال حاضر در این غرفه فقط برنج و روغن به مردم عرضه می کنیم و بیش از دو ماه است که شکر و قند نداریم.

در حال حاضر در فصل تهیه مربا هستیم و مصرف شکر در این ماه ها بیشتر می شود، اما خبری از توزیع شکر به قیمت مصوب نیست و مراجعه ما به توزیع کنندگان تاکنون نتیجه ای نداشته است

وی یادآورشد: در حال حاضر در فصل تهیه مربا هستیم و مصرف شکر در این ماه ها بیشتر می شود، اما خبری از توزیع شکر به قیمت مصوب نیست و مراجعه ما به توزیع کنندگان تاکنون نتیجه ای نداشته است.

این غرفه دار در میدان قزل قلعه در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آخرین بار قیمت مصوب شکر و قند چقدر بوده است گفت: آخرین بار که ما قند و شکر را به قیمت مصوب در این غرفه به مردم فروختیم، قیمت شکر ۸ هزار و ۴۵۰ تومان بود و قیمت قند نیز ۹ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

همزمان یکی از مشتریان این غرفه گفت: می گویند چون دولت در نظر دارد قیمت شکر را افزایش دهد لذا از توزیع آن در بازار خودداری می کند.

«حسن رمضانی» افزود: مدتی است به امید خرید شکر به این میدان می ایم، اما از شکر و قند خبری نیست، اما روغن که تا مدتی پیش کمبود بود هم اکنون به وفور در غرفه ها موجود است.

اختصاص بیش از ۵.۵ میلیارد دلار ارز به نرخ ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو 
این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵.۵ میلیارد دلار ارز به نرخ ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو توسط این بانک به صورت نقدی و اعتباری تامین شده است.

سه روز پیش نیز بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، بانک مرکزی می‌بایست در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به تامین ارز کالاهای اساسی و دارو به میزان ۶ میلیارد دلار به نرخ ترجیحی از محل سهمیه ارزی مصوب و اعلام شده از سوی دولت اقدام کند.

سهمیه اعلامی مزبور، شامل ۴.۵ میلیارد دلار برای اقلام وارداتی تحت نظر وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، و ۱.۵ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بر اساس این گزارش، میزان ارز تامین شده به نرخ ترجیحی از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیارد و ۶۱۶ میلیون دلار توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تامین شده است که از این مبلغ ۵۸۰ میلیون دلار به جو، ۸۸۳ میلیون دلار برای دانه‌های روغنی، یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون دلار برای ذرت، یک میلیارد و ۹۷ میلیون دلار برای روغن خام یا نباتی، ۴۸۳ میلیون دلار برای کنجاله سویا و ۲۲۵ میلیون دلار برای گندم و ۱۳۰ میلیون دلار نیز برای سایر اقلام پرداخت شده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در این دوره ۹۲۶ میلیون دلار نیز برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

تهیه کالای اساسی مردم از جمله روغن، برنج، نان، گوشت، مرغ، لبنیات، سوخت، قند وشکر از وظایف مهم دولت است و دست اندرکاران شرکت بازرگانی دولتی باید طوری برنامه ریزی کنند تا در بازار کمبود کالاهای اساسی احساس نشود

تهیه کالای اساسی مردم از جمله روغن، برنج، نان، گوشت، مرغ، لبنیات، سوخت، قند وشکر از وظایف مهم دولت است و دست اندرکاران شرکت بازرگانی دولتی باید طوری برنامه ریزی کنند تا در بازار کمبود کالاهای اساسی احساس نشود.

ضرورت نیاز خانواده ها به قند و شکر
اگر از توزیع شکر به علت افزایش قیمت آن در بازار خودداری می شود ضر وری است به علت نیاز خانواده ها در این خصوص سریعا تصمیم گیری و توزیع قند وشکر در بازار و میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ آغاز شود.

بیش از ۲ ماه است از توزیع قند وشکر در تهران گذشته است و جا دارد شرکت بازرگانی دولتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت برای توزیع این کالای اساسی که در زندگی خانواده ها نقش مهمی دارد نسبت به توزیع سریع آن اقدام کند.

گزارش ها و خبرها حاکی از این است که در بسیاری از شهرستانها و استانهای کشور نیز کمبود قند وشکر در بازار کاملا محسوس است و در بسیاری از استانها مردم از مسئولان تقاضا کرده اند که دولت نسبت به عرضه قند وشکر در بازار اقدام کند تا خانواده ها بتوانند قند وشکر خود را طی چند روز آینده از واحدهای صنفی عرضه کننده آن قندوشکر مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....