تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 - 15:06
کد خبر : 98339

قطار باری چین و اروپا نشاط را به بازار جهانی تزریق می کند

قطار باری چین و اروپا نشاط را به بازار جهانی تزریق می کند

شو جیان پینگ، یکی از مقامات کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، گفت که این قطار به ستونی در توسعه اقتصادی منطقه تبدیل شده است و در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ از حیات اقتصادی حمایت می‌کند. شو گفت، چین از ماه جولای خدمات قطار باری را در ۸۲ مسیر به ۱۹۶ شهر در ۲۴ کشور اروپایی

شو جیان پینگ، یکی از مقامات کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، گفت که این قطار به ستونی در توسعه اقتصادی منطقه تبدیل شده است و در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ از حیات اقتصادی حمایت می‌کند.

شو گفت، چین از ماه جولای خدمات قطار باری را در ۸۲ مسیر به ۱۹۶ شهر در ۲۴ کشور اروپایی راه اندازی کرد.

از زمانی که اولین قطار در ماه مارس ۲۰۱۱ از شهرداری چونگ‌چینگ در جنوب غربی چین به سمت دویسبورگ در غرب آلمان حرکت کرد، خدمات قطار باری چین-اروپا به ویژه پس از اجرای طرح کمربند و جاده شاهد توسعه پررونقی بوده است.

شو گفت: قطار باری چین-اروپا تا پایان ماه جولای در مجموع بیش از ۵۷ هزار سفر انجام داده که حامل ۵٫۳ میلیون کانتینر واحد معادل بیست فوتی (TEUs) کالا به ارزش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار بوده است، و این در حالی است که نرخ جامع کانتینر سنگین ۹۸٫۳ درصد است.

رده کالاهای حمل شده به تدریج از تلفن همراه، رایانه و سایر محصولات فناوری اطلاعات به پوشاک، اتومبیل، غلات، شراب، دانه‌های قهوه، چوب و ۵۳ گروه دیگر رسید و به بیش از پنجاه هزار نوع گسترش یافت که تمامی نیازهای زندگی در طول مسیر را پوشش می‌دهد.

زمانی که بیماری همه گیر کووید-۱۹ و بحران درگیری روسیه و اوکراین مانع از حمل و نقل دریایی و هوایی شد، خدمات قطار باری چین با داشتن ایمنی، ثبات و کارایی لازم به عنوان یک انتخاب قابل اعتماد در لجستیک جهانی ظاهر شد. هزینه این نوع لجستیک در حدود یک پنجم حمل و نقل هوایی است و در مقایسه با حمل و نقل دریایی حدود یک چهارم زمان را می طلبد.

توسعه سریع قطارهای باری چین-اروپا باعث رونق تجارت در طول مسیر شده است.

در سال ۲۰۲۱، حجم تجارت بین چین و ۲۴ کشور اروپایی که با قطارهای باری به یکدیگر متصل هستند، با افزایش ۱۹٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۶٫۹ تریلیون یوآن (۱٫۱ تریلیون دلار) رسید. در سال گذشته صادرات چین به ۲۴ کشور به ۴٫۳ تریلیون یوآن (۰٫۷ تریلیون دلار) رسید که نسبت به سال قبل از آن ۲۱٫۷ درصد افزایش داشت، در حالی که واردات به نرخ ۲٫۶ تریلیون یوآن (۰٫۴ تریلیون دلار) رسید که ۱۶٫۶ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشت.

قزاقستان، بزرگترین کشور محصور در خشکی جهان است که با کمک قطار باری چین-اروپا مسیری را به سمت دریا باز کرده و محصولات خود مانند گندم را از طریق چین به بازار آسیای جنوب شرقی ارسال می‌کند.

این قطار باری روسیه، آلمان و هلند را به بازار گسترده‌تری برای صادرات محصولاتشان مانند چوب، غلات، محصولات دامپروری و میوه‌ها متصل کرده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....