تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 11:52
کد خبر : 88050

قتل عام انقلابی گنجشک ها به دستور مائو !

قتل عام انقلابی گنجشک ها به دستور مائو !

مائو رهبر انقلاب چین که خود را پیرو اندیشه مارکس و لنین و استالین می دانست، قبل از برنامه “جهش بزرگ” در سال ۱۹۵۸، سه حیوان “موش ، پشه و مگس” را به عنوان دشمنان خلق چین معرفی کرد و خواهان نابودی آن ها شد. اما در جریان برنامه جهش بزرگ ، حوزه های حزبی

مائو رهبر انقلاب چین که خود را پیرو اندیشه مارکس و لنین و استالین می دانست، قبل از برنامه “جهش بزرگ” در سال ۱۹۵۸، سه حیوان “موش ، پشه و مگس” را به عنوان دشمنان خلق چین معرفی کرد و خواهان نابودی آن ها شد. اما در جریان برنامه جهش بزرگ ، حوزه های حزبی گزارش دادند که گنجشک ها بخش زیادی از محصولات کشاورزی را می خورند. مائو با جمع بندی نظرات ماموران حزبی ، فرمان قتل عام گنجشک ها راصادرکرد وازتوده های مردم خواست که به عنوان وظیفه انقلابی گنجشک ها را نابود کنند.
معلمان در مدرسه با حرارت دانش آموزان راعلیه گنجشک ها تحریک وگنجشک ها را عامل گرسنگی وکم بود موادغذایی اعلام می کردند . دانش آموزان مدارس و نظامیان نقش مهمی در این جنبش ایفا کردند. هر دانش آموز به عنوان وظیفه انقلابی روزانه با تیرکمان تعداد معینی گنجشک راشکارمی کرد. بچه ها لانه های گنجشک ها را ویران و تخم های ان ها را ازبین می بردند. نظامیان درسراسر کشور بازدن شیپوروطبل مانع نشستن گنجشک ها روی شاخه درختان می شدند. گنجشک ها روی هوا دراثرخستگی هلاک می شدند و سقوط می کردند.
تحویل دادن لاشه گنجشک ها تشویق و جایزه داشت. دانش آموزان لاشه گنجشک ها را به نخ می کشیدند و تحویل مقامات حزبی می دادند و جایزه می گرفتند. تقریباتمام گنجشک هادرچندماه قتل عام شدند ولاشه های آن هاباکامیون به حوزه های حزبی منتقل و پس از شمارش به دبیرخانه حزب در پکن گزارش می شد. اماداستان مطابق تئوری انقلابی صدر مائو پیش نرفت ! ناگهان سر وکله ملخ ها در مزارع پیدا شد. در غیبت گنجشک ها تعادل اکوسیستم به هم خورده بود و جمعیت ملخ ها و دیگر آفات نباتی به صورت انفجاری افزایش یافته بود !
معلوم شدکه گنجشک هافقط ازدانه غلات تغذیه نمی کردند بلکه حشراتی مانند ملخ ها را هم می خوردند. به دنبال قتل عام گنجشک ها ، تولید محصولات کشاورزی به شدت پایین آمد و میلیون ها نفر بر اثر گرسنگی مردند. از بالا دستور آمد که گنجشک ها را نکشید، اما دیگر گنجشکی باقی نمانده بود ! مائو به اشتباه خود اعتراف نکرد. اما تا چندسال یکی از واردات چین از اتحاد شوروی گنجشک زنده بود تا دوباره تعادل را به طبیعت برگردانند و جمعیت حشرات را با افزایش تعداد گنجشک ها کنترل کنند.

این داستان به دفعات در جاهای مختلف ایران تکرار شده است
توسعه پایدار بدون توجه به عوارض زیست محیطی اقدامات توسعه ای فرسنگها با کیفیت مطلوب فاصله داشته و محکوم به شکست است و گاه جبران چنین اقداماتی حتی با هزینه های گزاف نیز امکان پذیر نیست
کاش در اجرای سیاست‌های کلی نظام در بخش کیفیت انرژی بیشتری در قسمتهای مرابط با حفاظت از محیط زیستمان صرف کنیم

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....