تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400 - 21:04
کد خبر : 53667

قاچاق طلایاب از امارات به ایران!

قاچاق طلایاب از امارات به ایران!

 آیا سارقان مجهز به طلایاب هستند؟ این روزها تبلیغ فروش طلایاب و گنج‌یاب در فضای مجازی بیشتر از همیشه به نظر می‌آید. قیمت این طلایاب‌ها از ۱۵ میلیون تومان شروع و به یک میلیارد تومان می‌رسد. عمدتا این طلایاب‌ها از دوبی قاچاقی وارد کشور می‌شود. رئیس اتحادیه طلای اصفهان با تائید این خبر گفت: فروش

 آیا سارقان مجهز به طلایاب هستند؟

این روزها تبلیغ فروش طلایاب و گنج‌یاب در فضای مجازی بیشتر از همیشه به نظر می‌آید. قیمت این طلایاب‌ها از ۱۵ میلیون تومان شروع و به یک میلیارد تومان می‌رسد. عمدتا این طلایاب‌ها از دوبی قاچاقی وارد کشور می‌شود. رئیس اتحادیه طلای اصفهان با تائید این خبر گفت: فروش طلایاب‌ها غیرقانونی است و به مردم توصیه می کنیم طلا با حجم بالا را در خانه نگهداری نکنند.

این روزها هشدارهای زیادی درباره دستگاه‌های طلایاب و گنج‌یاب در فضای مجازی به چشم می‌آید. دستگاه‌هایی که گفته می‌شود از شعاع ۵۰۰ متری ذخایر طلای موجود در خانه‌ها را تشخیص می‌دهد و در واقع مورد استفاده سارقان است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،  در این گزارش‌ها توضیح داده می‌شود که میزان حساسیت این دستگاه‌ها عامل مهمی در تعیین قیمت آنهاست اما این موضوع صحت دارد و طلایاب‌ها چگونه وارد ایران می‌شود؟

هوشنگ شیشه‌بران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تایید این موضوع  می‌گوید که این دستگاه‌ها در سایر کشورها در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر ساخت کشورهایی مانند سوئد، آلمان، استرالیا و ترکیه است اما به صورت قاچاق از امارات به ایران وارد می‌شود.

شیشه‌بران ادامه داد: طلایاب دستگاهی نیست که در دسترس همه باشد. کسانی که با این دستگاه‌ها اکتشافاتی انجام می‌دهند، قطعا در این حوزه علم دارند و باید مجوزهای خاصی برای نگهداری این دستگاه داشته باشند.

به گفته او، طلا چه یک سوت باشد و چه ۱۰ تن، فرکانس گردش اتمی این فلز به دستگاه فلزیاب منعکس می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان توضیح می‌دهد که این ابزار توانایی تشخیص طلا در منازل مسکونی را دارند و البته با توجه به رشد قابل توجه قیمت طلا هیچ فردی نباید طلاهای خود را در خانه‌اش نگهداری کند و نگهداری طلا در صندوق‌های امانت بانک‌ها بهترین گزینه نگهداری از زیورآلات طلا به شمار می‌آید.

گفتنی است فروشندگان طلا می‌گویند تنها راه جلوگیری از سرقت طلاهای خانگی این است که آنها را داخل فویل‌های آلومینیومی بپیچند. چرا که قرار دادن طلا در فویل آلومینیومی مانع از آن می‌شود که این دستگاه‌ها طلای موجود در منازل را تشخیص دهند.

فروش طلایاب غیر قانونی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: خرید و فروش طلایاب قانونی نیست و هیچ کس حق فروش این وسایل را ندارد و چنانچه واحد صنفی این نوع وسایل را داد و ستد کند، این معامله باطل و جرم آن قابل پیگیری است.

شیشه‌بران ادامه داد: کسانی که در حوزه معدن هستند این نوع وسایل را باید زیر نظر وزارت صمت بخرند.

سال ۹۸ هم ایسنا درباره این ابزار گزارشی نوشته و توضیح داده بود برخی گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارد که سارقان، دستگاه‌های مخصوصی برای پیدا کردن طلا در منازل دارند و در کنار آن، در سال‌های اخیر در شهرستان‌ها و اطراف برخی امامزاده‌ها افرادی در پی پیدا کردن گنج و طلا دست به حفاری‌های مختلفی زده‌اند که سبب بروز آسیب‌هایی به بناهای معماری و تاریخی شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....