تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 22:15
کد خبر : 43288

قاچاق جوجه عامل گرانی مرغ نیست

قاچاق جوجه عامل گرانی مرغ نیست

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه بین مسئولان باب شده که مشکلات حوزه خود را گردن قاچاق می‌اندازند.   به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   حسن نیری در گفتگو با برنامه زنده سلام، صبح بخیر رادیو ایران درباره اظهارات برخی مسئولان که قاچاق جوجه یک روزه را عامل گرانی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه بین مسئولان باب شده که مشکلات حوزه خود را گردن قاچاق می‌اندازند.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   حسن نیری در گفتگو با برنامه زنده سلام، صبح بخیر رادیو ایران درباره اظهارات برخی مسئولان که قاچاق جوجه یک روزه را عامل گرانی مرغ معرفی کرده بود، گفت: متأسفانه این موضوع در بین برخی مسئولان باب شده است که وقتی مشکلی در حوزه وزارتخانه‌هایشان پیش می اید، آن را گردن قاچاق می‌اندازند.

وی افزود: اگر نمی‌توانیم، مرهمی روی زخم مردم باشیم، نمک بر زخم شأن نپاشیم. در دی ماه، در اصفهان ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی شده و این رقم در فروردین ماه، به ۶ میلیون قطعه رسیده است. این کمبود جوجه ریزی، چه ربطی به قاچاق دارد.

وی ادامه داد: ما یک مقداری قاچاق جوجه آن هم به ندرت در اسفند ماه داشتیم. قاچاق جوجه اینطور نیست که با کانتینر و از مبادی غیر رسمی و با حیوانات چهارپا انجام شود.

نیری خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان با قاچاق جوجه به گونه‌ای که بخواهد کمبودی در داخل کشور ایجاد کند و روی قیمت تأثیر بگذارد، مواجه نبوده و نیستیم.

مدیر کل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: برای ریشه یابی علت گرانی مرغ باید به سراغ محتکران، دلالان و واسطه‌ها برویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گرانی گوشت قرمز هم در یک برهه‌ای گردن قاچاق دام زنده انداخته شد، گفت: ما کلاً ۷۰ میلیون رأس دام در داخل کشور داریم. برخی می‌گفتند ۵۰ تا ۶۰ هزار رأس دام زنده و برخی می‌گفتند ۱۰۰ هزار رأس دام زنده قاچاق شده است؛ این اعداد یعنی یک درصد کل جمعیت دام زنده کشور؛ چرا گرانی گوشت گوسفند و گاو را گردن قاچاق می‌اندازند؟

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....