تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 16:40
کد خبر : 99014

قانون PACT 2022؛ سندی جدید از معیار دوگانه حقوق بشری آمریکا

قانون PACT 2022؛ سندی جدید از معیار دوگانه حقوق بشری آمریکا

اما این اقدام دقیقاً معیارهای دوگانه ایالات متحده در مورد حقوق بشر را نشان داده است، زیرا این نوع آسیب به عراقی‌ها یا افغان‌ها که به خاطر اشغال آمریکا ایجاد شده، هیچ وقت به رسمیت شناخته نشده و از طرف آایالات متحده نیز جبران نشده است. در زمان آغاز اشغال عراق توسط آمریکا، ارتش آمریکا

اما این اقدام دقیقاً معیارهای دوگانه ایالات متحده در مورد حقوق بشر را نشان داده است، زیرا این نوع آسیب به عراقی‌ها یا افغان‌ها که به خاطر اشغال آمریکا ایجاد شده، هیچ وقت به رسمیت شناخته نشده و از طرف آایالات متحده نیز جبران نشده است.
در زمان آغاز اشغال عراق توسط آمریکا، ارتش آمریکا از انواع اسلحه و مهمات استفاده کرده و سوزاندن ضایعات نظامی مانند مواد شیمیایی نیز باعث آلودگی شدید در عراق شد و سلامت مردم آن کشور به خاطر قرار گرفتن در این نوع مواد سمی به خطر انداخته شد. به عنوان مثال، فلوجه به خاطر استفاده ارتش آمریکا از بمب اورانیوم ضعیف شده، آلوده شده و بسیاری از عراقی‌ها به خاطر آن، دچار انواع بیماری‌ها شده و شمار زیادی از کودکان دارای نقص مادرزادی ژنتیکی به دنیا آمده‌اند.
اگر قرار است آمریکا این رفاه را به افراد آسیب دیده در این فاجعه‌ها بدهد، آن را باید به همه افراد آسیب دیده از جمله عراقی‌ها و افغان‌ها بدهد. اما همه ما می‌دانیم که این غیرممکن است چون حتی در مورد ۷ میلیارد دلار دارایی متعلق به مردم افغانستان، نصف آن هم به دست ایالات متحده مسدود شده و قرار است برای جبران به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر داده شود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....