تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 14:08
کد خبر : 18253

فیشینگ بانکی چیست؟

فیشینگ بانکی چیست؟

فیشینگ یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات افراد و سرقت اموالشان توسط کلاهبرداران است. اقتصاددان: فیشینگ انواع مختلفی دارد که به روشهای مختلف تلاش می‌کند به اطلاعات بانکی شما از طریق روشهای متنوع مهندسی اجتماعی مانند: ایمیل، تماس تلفنی، صفحات جعلی پرداخت، پیامک، انواع رباتهای واتساپ و تلگرام و … و انواع روشهای جدیدی

فیشینگ یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات افراد و سرقت اموالشان توسط کلاهبرداران است.

اقتصاددان: فیشینگ انواع مختلفی دارد که به روشهای مختلف تلاش می‌کند به اطلاعات بانکی شما از طریق روشهای متنوع مهندسی اجتماعی مانند: ایمیل، تماس تلفنی، صفحات جعلی پرداخت، پیامک، انواع رباتهای واتساپ و تلگرام و … و انواع روشهای جدیدی که انتظار آن نمی‌رود، دست یابد.

‼️ اما برای اینکه دچار حملات فیشینگ نشویم چه باید کرد؟

حتما باید منابعی که از طریق آن ارتباط اولیه با ما برقرار شده را دقیق بررسی کنیم. تماس تلفنی یا ایمیل یا پیامک… از طرف چه شخص یا شرکتی است؟ از چه راهی شماره یا ایمیل شما را بدست آورده؟ تحقیق درباره منابعی که با شما ارتباط برقرار می‌کند ممکن است کمی دشوار باشد، ولی در مقایسه با ریسک‌های موجود، حتما ارزشمند است.

در صفحاتی که اطلاعات حساس و محرمانه خود مانند: رمز ایمیل و اطلاعات بانکی یا کیف پول خود را وارد میکنید، از این مطمئن شوید که در صفحه اصلی هستید و آن صفحع توسط کلاهبردار شبیه‌سازی نشده باشد.

از حسابی که بخش عمده پول خود را در آن نگه میدارید برای خرید اینترنتی استفاده نکنید و حساب دومی را با موجودی کم برای اینکار در نظر بگیرید.

اگر یقین دارید که اطلاعات حسابتان به سرقت رفته است ولی هنوز پولی از حسابتان کم نشده، هرچه سریع‌تر تمامی موجودی حساب خود را برداشت یا جابجا کنید و یا با مراجعه به شعب بانکی جهت بررسی حساب ویا مسدود کردن آن اقدام کنید.

در صورتی که برداشت غیر مجاز از حسابتان انجام شده، در اوین فرصت به همراه صورت‌حساب بانکی، به مراکز مراجع قضایی مراجعه کنید و پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

همیشه از راه‌حل‌های ساده و هیجانی که حس اشتباه امنیت را ایجاد می‌کنند، اجتناب کنید و بجای راه‌کاارهای میانبربه دنبال آگاهی و اطلاعات از منابع موثق باشیم.

اینکه اگر در صفحه پرداخت از صفحه‌کلید مجازی یا فیلترشکن استفاده کنیم راه‌حل کامل امنیتی نیست.

رمزپویا شایدبتواند محدودیت زمانی یک یا دودقیقه‌ای برای کلاهبرداران ایجاد کند، اما یادمان باشد این دسته افراد همیشه از هوش بالایی برخوردارند و به دنبال روشهای جدیدتر و راه‌های سریعتری برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....