تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1400 - 21:03
کد خبر : 41215

فوتی‌های روزانه سه رقمی شد

فوتی‌های روزانه سه رقمی شد

 کرونا جان ۱۱۷ نفر دیگر را در ایران گرفت سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در

 کرونا جان ۱۱۷ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۳۳ هزار و  ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، گفت: چهار هزار و ۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت یادآورشد: تاکنون ۱۲ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ شهرستان قرمز و ۱۱۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از»  و «به»  شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

لاری ادامه داد: همچنین ۲۴۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

افزایش نگران کننده بیماران مبتلا به کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از روزهای نخستین شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور، مقامات بهداشتی و درمانی بارها و بارها بر تأثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نقش سفرها بر گسترش شیوع بیماری تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه با افزایش تردد در جاده‌های کشور در ایام نوروز و کاهش چشمگیر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، روند ابتلای به بیماری در تمامی استان‌های کشور به جز خوزستان صعودی شده و ما شاهد افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز به ۴۶ و شهرستان‌های نارنجی به ۱۱۹ شهرستان هستیم.

لاری افزود: همچنین ۲۴۶ شهرستان در وضعیت زرد هستند و تنها ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی باقی مانده‌اند.

وی اظهار کرد: تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور به شکل نگران کننده‌ای رو به افزایش است و مطمئنا طی روزهای آتی باید شاهد بالاتر رفتن آمار  فوت شدگان بیماری هم باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فراموش نکنیم که شکست این بیماری جز با همکاری مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی میسر نخواهد شد.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....