تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 16:01
کد خبر : 6208

فهرست جدید کشورهای دارای سریعترین اینترنت

فهرست جدید کشورهای دارای سریعترین اینترنت

به گزارش اقتصاددان به نقل از همشهری، تایوان، سنگاپور و جرزی(جزیره‌ای در دریای مانش و در نزدیکی ساحل نورماندی فرانسه) دارای بیشترین سرعت اینترنت در جهان هستند. انگلستان در رتبه ۳۳فهرست سرعت اینترنت و آمریکا در جایگاه پانزدهم این فهرست قرار گرفته است. به گزارش دیلی میل، میانگین سرعت دانلود در تایوان ۸۵مگابیت بر ثانیه

به گزارش اقتصاددان به نقل از همشهری، تایوان، سنگاپور و جرزی(جزیره‌ای در دریای مانش و در نزدیکی ساحل نورماندی فرانسه) دارای بیشترین سرعت اینترنت در جهان هستند. انگلستان در رتبه ۳۳فهرست سرعت اینترنت و آمریکا در جایگاه پانزدهم این فهرست قرار گرفته است.

به گزارش دیلی میل، میانگین سرعت دانلود در تایوان ۸۵مگابیت بر ثانیه است و دانلود یک فیلم با حجم ۵گیگابایت، ۸دقیقه طول می‌کشد.

پژوهشگران مؤسسه WebsiteToolTester داده‌های ثبت شده از سوی کاربران اینترنت را از طریق تست‌های سرعت آنلاین بررسی کردند. آنها هرگونه خطای آشکار را حذف و آنها را برای انجام رتبه‌بندی جهانی جمع‌آوری کردند. سرعت میانگین برای کل کره زمین از ۹مگابیت بر ثانیه در سال ۲۰۱۷به بیش از ۱۱مگابیت بر ثانیه در سال ۲۰۱۹افزایش یافته است. این افزایش سرعت نتیجه بهبود زیرساخت‌ها از سوی متولیان اینترنت است.

آنها همچنین دریافتند که ۱۸کشور از ۲۵کشور دارای بیشترین سرعت اینترنت، در اروپا واقع شده‌اند. در این میان جزیره کوچک جرزی با سرعت ۶۷مگابیت بر ثانیه از بیشترین سرعت اینترنت برخوردار است، یعنی دو برابر انگلستان.

آنها برای جمع‌آوری داده‌ها، تست‌های سرعت را که توسط افراد آنلاین در سراسر جهان انجام شده است، به همراه میلیاردها تست مختلف تحلیل کردند تا این «جدول جهانی» را تنظیم کنند. البته این روش خالی از اشکال نیست، چراکه احتمالاً مردم هنگام بروز مشکل، تست سرعت را انجام می‌دهند و میانگین سرعت گزارش شده، به‌دلیل WiFi کندتر یا اتصالات موجود در خانه، کندتر از سرعت در دسترس است.

نویسندگان این گزارش می‌گویند: به همین دلیل است که میانگین کشوری در مقایسه با تجربه دست اول پایین‌تر از حد انتظار است. با این حال، از آنجا که میانگین هر کشور از این کاستی که جزو لاینفک تست‌های سرعت است، دچار مشکل می‌شود جایگاه مقایسه‌ای در جدول جهانی نسبی به‌نظر می‌رسد. آنها می‌گویند: هدف از این مطالعه ارائه یک جدول از «سرعت‌های نسبی پهن‌باند» و نه سرعت‌های قطعی بوده است، زیرا این کاستی‌ها در واقع تصویری واقعی‌تر ارائه می‌دهند. در این جدول، بیشترین سرعت در میان کشورهای اروپایی مربوط به جزیره کوچک جرزی بود که میانگین سرعت دانلود آن ۶۷.۴ مگابیت برثانیه است. به گفته آندرو فرگوسن از مدیران مؤسسه ThinkBroadband این سرعت واقعا شگفت‌انگیز است.

او می‌گوید: اصلاحات بسیاری در جرزی انجام شده است، به‌طوری که در کل این جزیره، فیبر نوری به‌طور گسترده‌ای جایگزین شبکه قدیمی + ADSL2 شده است. البته در مورد جرزی، در اندازه نمونه داده‌ها(۵۵۱آدرس IP از حدود ۴۰هزار مورد) تردید وجود دارد، زیرا این یک نمونه کوچک است و ممکن است به معنی سطح اطمینان بسیار پایین باشد.

کمترین سرعت اینترنت در دنیا مربوط به کشور یمن است که برای دانلود یک فیلم کم حجم از یک اتصال اینترنتی ۳۰۰کیلوبیت بر ثانیه‌ای بیش از ۳۰دقیقه زمان لازم است. این سرعت یک سوم یک مگابیت بر ثانیه است که حتی از اینترنت ۳G موبایل هم کندتر است.

پژوهشگران می‌گویند: اروپا با ۱۸کشور در میان ۲۵کشور اول جدول، در مقایسه با سایر قاره‌ها دارای بیشترین کشور در بخش بالایی جدول است. این موضوع به این دلیل است که زیرساخت‌ها ازجمله جایگزین کردن کابل‌های فیبر نوری با کابل‌های مسی بهبود یافته است.

در جرزی، کل جزیره، به جای خطوط مسی ناکارآمد، از طریق فیبر به اینترنت متصل است.

داراگ مک‌درموت، یکی از مدیران شرکت JT در جرزی که نخستین مجوز رسمی در جهان را برای اتصال اینترنت خانگی و تجاری با استفاده از شبکه کامل فیبری داشت می‌گوید: این برنامه بسیار چالش برانگیز، اما فوق‌العاده با ارزش بود. نتایج به‌دست آمده اکنون منافع بسیاری هم برای مشتریان و هم شرکت JT به همراه داشته است. حداقل سرعت پهن‌باند تضمین‌شده دو برابر شده و از ۲۵۰مگابیت برثانیه به ۵۰۰مگابیت برثانیه رسیده است که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک به یک گیگابیت برثانیه برسد.

رابرت برندل، مدیرعامل WebsiteToolTester می‌گوید: هیچ‌چیز ناامیدکننده‌تر از سرعت کم اینترنت نیست، به‌خصوص هنگامی که این مسئله کار شما یا ارتباط با دیگران را متوقف می‌کند.

تایوان پیشتاز سرعت

میانگین سرعت دانلود در تایوان ۸۵مگابیت بر ثانیه است و دانلود یک فیلم با حجم ۵گیگابایت، ۸دقیقه طول می‌کشد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....