تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 - 19:33
کد خبر : 6408

فرهنگ زاهدانی‌ها پیشتاز مقابله با کرونا شد/ درخواست مجدد از تهرانی‌ها برای شمال نرفتن!

فرهنگ زاهدانی‌ها پیشتاز مقابله با کرونا شد/ درخواست مجدد از تهرانی‌ها برای شمال نرفتن!

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ با شیوع کرونا وزارت بهداشت طی بیانیه ها و مصاحبه های بسیاری از مردم خواست که سفرهای خود را لغو و خود قرنطینگی را اعمال کنند. تهرانی ها با وجود همه توصیه ها همچنان در سفر به سمت شمال کشور پیشتاز هستند در حالی که فرهنگ

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ با شیوع کرونا وزارت بهداشت طی بیانیه ها و مصاحبه های بسیاری از مردم خواست که سفرهای خود را لغو و خود قرنطینگی را اعمال کنند. تهرانی ها با وجود همه توصیه ها همچنان در سفر به سمت شمال کشور پیشتاز هستند در حالی که فرهنگ زاهدانی ها در لغو سفرهای خود به تهران، موجب لغو حرکت قطار تهران – زاهدان شده است.
ایرلاین های بین المللی سفرهای بین کشوری و سفر بین شهری را لغو و یا به کمترین میزان ممکن رسانیده اند. بسیاری از کشورها سیاست محدودیت های شدید آمد و شد را پیش گرفتند از این میان می توان به توقف های چندین ساعته قطارهای مسافری به ایتالیا و محدودیت های حرکت به مناطق سفید اشاره کرد.
لغو سفرهای تهران- زاهدان و بالعکس از امروز
ایران و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که سیاست های متفاوتی نسبت به کرونا ویروس در نظر گرفته اند، خبر لغو حرکت قطار زاهدان-تهران و برعکس از امروز تا اطلاع ثانوی توسط برخی رسانه ها اقدامی توسط راه آهن ایران و برای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام شد.
تنظیم تعداد اعزام قطارها بر اساس میزان تقاضا
سعید رسولی ،رئیس هیات مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با لغو تردد قطارهای زاهدان – تهران و بالعکس به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: خبر توقف قطارها برای مقابله با کرونا صحت ندارد. حرکت قطارهای مسافربری بر اساس میزان تقاضای مسافران برنامه ریزی می شود. یعنی هرچه تقاضا بیشتر باشد، قطار بیشتری برای مقاصد خاص در نظر گرفته می شود. این تقاضا از یک حد کمتر باشد، اعزام قطار به مسیر مربوطه انجام نمی شود.
وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا میزان تقاضا برای به نسبت قبل کمتر شده است، گفت: کنسل شدن قطارهای مسیر تهران- زاهدان و بالعکس به خاطر کاهش تقاضا است .طبیعی است با توجه به شرایط خاصی که کشور با آن روبروست بسیاری از مسافران از دستورالعمل ها و ابلاغیه های وزارت بهداشت پیروی می کنند و سفرهای خود را تا پایان شرایط بحران به عقب می اندازند.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: میزان تقاضا به مناطق پرخطر باید کاهش یابد. ما نیز به مردم اجرای توصیه های وزارت بهداشت در ارتباط با کرونا را توصیه می‌کنیم.
شرکت راه آهن پروتکل های وزارت بهداشت را رعایت می‌کند
وی افزود: شرکت راه آهن در شرایط موجود وظیفه دارد تمام مسیرهای حرکتی قطارها را همچون سابق به طور کامل اجرایی کند ، در تردد ها پروتکل های اعلامی مقابله با کروناویروس را که از سوی وزارت بهداشت عنوان شده را رعایت می کنیم. ضدعفونی کردن قطارها، ایستگاه های قطار، استقرار تیم های پزشکی از جمله مهمترین سرفصلهایی است که توسط شرکت راه آهن ایران اجرایی می شود.
رسولی در آخر خاطر نشان کرد: با گذر از بحران کرونا و مشکلاتی که وجوددارد، حرکت قطار در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.
زاهدانی ها به پیشواز خطر نمی روند
در یک بررسی دقیق تر باید گفت؛ همچنان که مردم تهران به سمت شمال حرکت می کنند و صدای وزارت بهداشت را درآورده اند مردم زاهدان با درک خطر از سفرهای غیر ضرور پرهیز می کنند. امروز مسیر تهران – زاهدان و بالعکس توسط خود مردم و با کاهش تقاضا به سفر کنسل شد. همه روزه قطار زاهدان- تهران مسافران بسیاری را بین این دو مقصد جابجا می کرد. نفع توقف این میسر بیشتر از ضرر آن است. به نظر می رسد زاهدانی ها فرهنگ مقابله با کرونا را بیشتر از سایر هموطنان یاد گرفته اند. تهران در کنار قم و گیلان پرخطرترین مناطق درگیر کرونا است در مقابل زاهدان هنوز یک منطقه سفید محسوب می شودو حرکت به سمت تهران، به پیشواز خطر رفتن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....