تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 22:13
کد خبر : 36322

فاصله گرفتن فلز زرد از کف قیمت ۸ماهه

فاصله گرفتن فلز زرد از کف قیمت ۸ماهه

معاملات آتی طلای آوریل در بازارهای ایالات متحده از ابتدای صبح روز گذشته روند افزایشی در پیش گرفت و موفق شد از کف قیمت ۸ ماه گذشته اندکی فاصله بگیرد. اقتصاددان؛ به نظر می‌رسد محرک اصلی بازار طلا در افزایش قیمت روز گذشته، ناشی از ورود سرمایه گذاران زیرزمینی در روز پایانی هفته در این

معاملات آتی طلای آوریل در بازارهای ایالات متحده از ابتدای صبح روز گذشته روند افزایشی در پیش گرفت و موفق شد از کف قیمت ۸ ماه گذشته اندکی فاصله بگیرد.

اقتصاددان؛ به نظر می‌رسد محرک اصلی بازار طلا در افزایش قیمت روز گذشته، ناشی از ورود سرمایه گذاران زیرزمینی در روز پایانی هفته در این بازار بوده است. بر اساس این باور که فلز زرد به کف قیمتی خود نزدیک و به اندازه کافی ضعیف شده است، با توجه به چشم انداز آتی، بخشی از سرمایه‌گذاران به این بازار ورود کردند. همزمان قیمت نقره نیز در بازار فلزات گرانبها افزایش یافت. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی آوریل با ۹.۳۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۴.۶۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۷ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۲۶ دلار در هر اونس معامله شد. تحلیل‌گران بر این باورند که از دیگر عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت بازار فلزات گرانبها، کاهش شاخص دلار آمریکا بوده است.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هم از سه شاخص اصلی تنها شاخص نزدک اندکی افزایش یافت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده قیمت مس و نیکل هم روند صعودی خود را ادامه داده و به همراه قلع به بالاترین سطح چند ساله خود رسید؛ تردیدی نیست که روند افزایش قیمت کامودیتی‌ها ناشی از خروج کشورهای دنیا از رکود اقتصادی ناشی از شیوع کووید – ۱۹ بوده است. همان گونه که ایالات متحده، چین، اتحادیه اروپا و انگلیس به دنبال ارائه بسته‌ها و راهکارهای ابتکاری زیست محیطی هستند، انتظار می‌رود تقاضای فلزات صنعتی پس از بحران عرضه کوتاه مدت و میان مدت، از روال پیشین فراتر رود. همزمان با افزایش قیمت فلزات صنعتی، می‌توان انتظار افزایش قیمت در بازار امن سرمایه‌گذاری (بازار طلا و نقره) را نیز داشت.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاهد کاهش قیمت نفت خام نیمکس به ۵۹.۵۰ دلار در هر بشکه بودیم. انتظار می‌رود ادامه روند گفت‌وگوهای ایالات متحده و ایران درباره توافق هسته‌ای منجر به افزایش صادرات نفت این کشور و ورود حجم بیشتری از نفت خام به بازارهای بین‌المللی شود. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز روز گذشته به ۱.۳۰۸ درصد رسید؛ افزایش بازده اوراق قرضه در شرایطی اتفاق می‌افتد که از لحاظ رقابتی این توانایی را داراست که سرمایه‌گذاران بازارهای سهام را به سوی خود جذب کند.

فاصله گرفتن فلز زرد از کف قیمت ۸ماهه

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی طلای آتی فوریه در نمودار روزانه پنج هفته‌ای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا در معاملات آتی، دستیابی به سطح مقاومت فنی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده، سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز پنجشنبه یعنی ۱۷۸۸.۸۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز چهارشنبه یعنی ۱۷۹۴.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۷۵۹ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

فاصله گرفتن فلز زرد از کف قیمت ۸ماهه

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره مارس از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره در سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۷۱ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۸ دلار برآورد شده است. همچنین سطح پشتیبانی نخست نقره ۲۷ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی کمترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....