تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 - 19:19
کد خبر : 85543

علت گرانی‌های اخیر از نظر یک نماینده مجلس

علت گرانی‌های اخیر از نظر یک نماینده مجلس

علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی تمهیدات لازم برای برگرداندن ثبات و تعادل قیمت در بازار را به‌ کار گرفتند. تصمیمات در حوزه سیاست‌گذاری گرفته شده اما نتیجه نداشته است. وزارت جهاد کشاورزی بازوهای

علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی تمهیدات لازم برای برگرداندن ثبات و تعادل قیمت در بازار را به‌ کار گرفتند. تصمیمات در حوزه سیاست‌گذاری گرفته شده اما نتیجه نداشته است.

وزارت جهاد کشاورزی بازوهای نظارتی‌اش را تقویت کند

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم گفت: آنچه بیش از پیش باید مد نظر قرار بگیرد، اقدامات نظارتی بر بازار است. از آنجا که نظارت بر محصولات کشاورزی هم به وزارت جهاد واگذار شده است، این وزارتخانه باید بازوهای نظارتی خود را تقویت کند.

علت افزایش قیمت گوشت چیست؟

نماینده مردم خمین در مجلس بخشی از افزایش قیمت گوشت را به مسئله حذف ارز ترجیحی مرتبط دانست و گفت: حذف ارز ترجیحی و عرضه نهاده‌های دامی به قیمت ارز نیمایی، بعضی شرکت‌ها را نگران کرده است. به همین خاطر بعضی معتقدند که گرانی‌های اخیر، پس لرزه‌های برداشتن ارز ترجیحی است. امیدوارم دستگاه‌های سیاست‌گذار اقدامات مد نظر را تسریع کنند تا به حالت طبیعی برگردیم.

دامدار نیمه صنعتی ۳۰ و صنعتی ۷۰ درصد نهاده با ارز ترجیحی دریافت می‌کرد

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا،  این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که حذف ارز ترجیحی چه قدر در گرانی‌ها تاثیر دارد، گفت: در هر کالا متفاوت است. مثلا در دامداری نیمه صنعتی در بهترین حالت ۳۰ درصد نهاده با ارز ترجیحی و دامداری‌های صنعتی ۷۰ درصد نهاده با ارز ترجیحی دریافت می‌کردند.

نظری تاکید کرد: اینکه بگوییم حذف ارز ترجیحی به طور کلی چه قدر بر گرانی‌ها تاثیر دارد، نیازمند تحلیل‌های آماری قوی است.

این در حالیست که روند افزایشی قیمت گوشت از ابتدای بهار شدت بیشتری گرفته است به طوری که در حال جاضر نیم شقه ران گوسفندی ۵۶۸ هزار تومان قیمت خورده است. براساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده مخلوط در بازار ۱۷۱ هزار تومان قیمت دارد و هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده گوساله نیز ۹۵ هزار تومان قیمت خورده است.

هر نیم شقه دست گوسفند در بازار در بازه قیمتی ۲۱۲ تا ۴۱۴ هزار تومان قرار دارد. هر شقه گوسفند ( ۸ کیلوگرم ) بدون دنبه نیز به قیمت یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....