تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 15:02
کد خبر : 15223

عقربه‌های طلا در چرخش نوسانی

عقربه‌های طلا در چرخش نوسانی

اقتصاددان: در حقیقت در معاملات روز گذشته معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه اکتبر با افزایش ۷.۷۰ دلاری در هر اونس به قیمت ۱۹۴۶ دلار معامله شد. قیمت نقره سپتامبر هم در کومکش با افزایش ۰.۰۳۱ دلاری به ۲۶.۰۸ دلار در هر اونس رسید. این در حالی است که بازارهای جهانی سهام هم روند

اقتصاددان: در حقیقت در معاملات روز گذشته معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه اکتبر با افزایش ۷.۷۰ دلاری در هر اونس به قیمت ۱۹۴۶ دلار معامله شد. قیمت نقره سپتامبر هم در کومکش با افزایش ۰.۰۳۱ دلاری به ۲۶.۰۸ دلار در هر اونس رسید.

این در حالی است که بازارهای جهانی سهام هم روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند روندی که متاثر از بسیاری علائم روانشناسی در بازار درباره اخبار منتشر شده مرتبط با ویروس کروناست. بسیاری معتقدند اعلام خبر تولید واکسن کرونا از سوی روسیه هم بر این روند تاثیرگذار بوده است. اگرچه هنوز مشخص نیست که این ادعا تا چه اندازه صحت دارد اما در حال حاضر صحبت از واکسنی است که ممکن است در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ در دسترس باشد و یا در بدترین حالت در اوایل ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.

در هر صورت اقتصادهای بزرگ جهان در انتظار وقوع پیشرفتی هستند که شرایط اقتصادی را حتی به اوضاع پیش از کرونا نزدیک کند. در ایالات متحده میزان ابتلا به کووید – ۱۹ در هفته جاری رو به کاهش گذاشته است و این اتفاق با نزدیک شدن کنگره در تصویب بسته دوم محرک مالی همزمان شده که تاثیری مثبت بر بازارهای مختلف بر جای گذاشته است.

همه مواردی که به آنها اشاره شد در بازارهای سهام و در بازار برخی کالاها موجب صعود شده در حالی که در بخش سرمایه‌های امن ایالات متحده و بر روند قیمت گذاری طلا و نقره تاثیر منفی بر جای گذاشته است. این در حالی است که حتی بازدهی اوراق ده ساله خزانه در طول این هفته صعود قابل توجهی داشته است.

عقربه‌های طلا در چرخش نوسانی

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت طلای آتی ماه اکتبر پس از دستیابی به کمترین قیمت سه هفته اخیر یعنی ۱۸۶۵ دلار در هر اونس کمی روند صعودی در پیش گرفت. این بدان معناست که روند صعودی از مزیت فنی بلندمدت برخوردار است اما در شرایط فعلی در پیش گرفتن روند اصلاحی با توجه به قیمت‌های اخیر امری طبیعی است. این در حالی است که افت قیمت‌ها در کمتر از این سطح هم وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم که این روند نزولی دیدگاه کوتاه مدت دارد. هدف اصلی روند صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح ۲ هزار دلار در هر اونس در معاملات ماه اکتبر در مقابل روند نزولی ۱۸۶۵ دلاری است. سطح مقاومت اول در این مسیر ۱۹۷۵ دلار و سپس ۲ هزار دلار خواهد بود. سطح حمایتی نخست هم ۱۹۲۵ دلار و سطح حمایتی دوم ۱۹۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود.

قیمت معاملات آتی نقره ماه سپتامبر هم تا حدودی روند رو به بالا داشت. معاملات نقره هم درست مانند معاملات طلا از مزیت فنی بلندمدت برخوردار است. قیمت نقره در پایین‌ترین سطح روز گذشته خود در معاملات به ۲۳.۵۸ دلار در هر اونس رسید. روند نزولی قیمت نقره هم همچون طلا کوتاه مدت است اما هدف اصلی روند صعودی قیمت طلا عبور از سطح ۲۸ دلار در هر اونس برآورد شده در حالی که هدف نزول توقف در همان سطح ۲۳.۵۸ دلار است. در ادامه معاملات نقره سطح مقاومت اول ۲۶.۵۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۲۷ دلار برآورد شده در حالی که سطح پشتیبانی اول در سطح ۲۵.۵۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم طلا ۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

عقربه‌های طلا در چرخش نوسانی

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....