تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 14:47
کد خبر : 50330

عقب نشینی فلزات گرانبها در انتظار نتیجه جلسه فدرال رزرو

عقب نشینی فلزات گرانبها در انتظار نتیجه جلسه فدرال رزرو

قیمت فلزات گرانبها در معاملات روز سه شنبه ایالات متحده در نزدیک به پایین‌ترین سطح قیمت روزانه بسته شد. روند معاملات چند روز گذشته بر قیمت‌گذاری معاملات آتی تاثیر گذاشته است. اقتصاددان؛ به نظر می‌رسد که همه بازارهای مالی در انتظار اعلام نتیجه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC هستند. بر این اساس معاملات

قیمت فلزات گرانبها در معاملات روز سه شنبه ایالات متحده در نزدیک به پایین‌ترین سطح قیمت روزانه بسته شد. روند معاملات چند روز گذشته بر قیمت‌گذاری معاملات آتی تاثیر گذاشته است.

اقتصاددان؛ به نظر می‌رسد که همه بازارهای مالی در انتظار اعلام نتیجه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC هستند. بر این اساس معاملات آتی طلای آگوست با ۱۰.۴۰ دلار کاهش در هر اونس به قیمت ۱۸۵۴.۲۰ دلار و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۶۴ دلار کاهش به قیمت ۲۷.۵۷۵ دلار در هر اونس معامله شد.

فلزات گرانبها به نظر می‌رسد از گزارش قیمت مصرف کننده ماه می نیز تاثیر پذیرفته باشند. بر اساس گزارش منتشر شده این شاخص نسبت به ماه آوریل افزایش ۰.۸ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۶ درصد افزایش داشته در حالی که پیش بینی‌ها بیانگر آن بود که شاخص نسبت به ماه آوریل افزایش ۰.۵ درصدی خواهد داشت. تاثیرپذیری فلزات گرانبها از این بابت ارزیابی شده است که به نظر می‌رسد با انتشار این گزارش فدرال رزرو ناچار به تسهیل هر چه سریع‌تر سیاست‌های پولی خواهد بود. این در حالی است که از لحاظ تاریخی، تورم همواره تاثیر صعودی بر فلزات گرانبها داشته چرا که به عنوان یک دارایی امن در شرایط تورمی شناخته شده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده روز گذشته ایالات متحده که شامل خرده فروشی ماه می بود، بیانگر آن است که خرده فروشی در آمریکا نسبت به ماه آوریل ۱.۳ درصد کاهش یافته در حالی که پیش‌بینی‌ها نشان از آن داشت که کاهش خرده فروشی به ۰.۶ درصد خواهد رسید.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته معاملات باثباتی داشتند. در ایالات متحده هم پس از آنکه روز دوشنبه دو شاخص نزدک و اس‌اندپی۵۰۰ موفق به ثبت رکورد جدید شدند، هر سه شاخص روند نزولی در پیش گرفتند. گفتنی است در هفته‌های گذشته اندکی ریسک پذیری در بازار افزایش یافته که این روند طبیعتا به نفع بازارهای سهام و به زیان بازار فلزات گرانبها بوده است.

جلسه کمیته آزاد فدرال رزرو در حالی روز گذشته آغاز شد که امروز عصر با انتشار بیانیه‌ای به پایان می‌رسد. اگرچه برخی بر این باورند که تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های پولی فدرال رزرو اتفاق نخواهد افتاد اما تمرکز بانک بر روی چشم انداز تورم بدون شک بر روی مساله کاهش سیاست‌های پولی تاثیرگذار خواهد بود. مقامات فدرال رزرو اخیرا اعلام کرده‌اند بهتر است که جدول زمانی کاهش خرید اوراق قرضه را آغاز کنند. سرمایه‌گذاران سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو را پس از پایان جلسه FOMC به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا در معاملات ثبات بیشتری داشت. قیمت نفت خام نیمکس پس از دستیابی به بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته یعنی ۷۲.۰۳ دلار در هر بشکه در ادامه معاملات با اندکی تعدیل به قیمت ۷۱.۷۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۴۹ درصدی معامله شد.

عقب نشینی فلزات گرانبها در انتظار نتیجه جلسه فدرال رزرو

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت معاملات آتی طلای آگوست روز گذشته در پایین‌ترین سطح چهار هفته گذشته بسته شد، با این وجود معاملات آتی طلای آگوست همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار اما همزمان روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۸۱۰.۷۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۷۰.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۷۹.۷۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۴۵.۷۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۴۰ دلار در هر اونس است.

عقب نشینی فلزات گرانبها در انتظار نتیجه جلسه فدرال رزرو

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. این در حالی است که روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه می یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۸.۱۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۸.۴۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۴۸۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷.۳۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....