تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 - 22:13
کد خبر : 119192

دانش ثروت وهوش مصنوعی قدرت نوین است

دانش ثروت وهوش مصنوعی قدرت نوین است

ناصر عظیمی: دانش کاربردی با رویکرد تحلیل، شناخت، خلق و مدیریت آینده محتمل و عینی بصورت هوشمندانه همواره مورد توجه و استقبال دولت‌ها بوده است. از سوی دیگر در عصر کنونی و در جهانی هستیم که کشورها به سبب برتری جویی و کسب منافع بیشتر در عرصه‌های مختلف به خصوص در عرصه اقتصادی در رقابت تنگاتنگ

ناصر عظیمیدانش کاربردی با رویکرد تحلیل، شناخت، خلق و مدیریت آینده محتمل و عینی بصورت هوشمندانه همواره مورد توجه و استقبال دولت‌ها بوده است. از سوی دیگر در عصر کنونی و در جهانی هستیم که کشورها به سبب برتری جویی و کسب منافع بیشتر در عرصه‌های مختلف به خصوص در عرصه اقتصادی در رقابت تنگاتنگ جهت ایجاد ارزش رقابتی پایدار هستند. پیدایش بازارهای نوظهور و ابرقدرت‌های تازه نفس اقتصادی درآسیا و افریقا، افزایش نوآوری، رشد فناوری و اقتصاد دیجیتالی شرایط نوینی را برای کشورها رقم زده است. جنبش نرم‌افزاری  و ظهور هوش مصنوعی در جهان، موجب گردید تا شرکت‌های دانش بنیان جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد جهانی کسب نموده و بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هر یک به نوبه‌ی خود رهیافتی نوین برای استفاده از فن‌آوری‌های روز در حوزه‌های کاری خود داشته باشند.  شکی نیست باید خواستگاه رسیدن به چنین آرمانی را در علوم پایه و مهارت‌های مربوطه به عنوان سکوی پرتاب نیروی انسانی کارآمد و اندیشه‌ورز جستجو کرد که با درایت و بهره‌وری از ظرفیت‌های علمی خود بتوانند مشکلات کشور را تبدیل به مسئله و با ارائه راه‌حل‌های مطلوب ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل مبدل سازند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه خبری همبستگی ملی  ،  گفت: در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی انتظار بر آن است با تدوین چشم‌انداز مناسب و واقع بینانه، با در نظر گرفتن سهم واقعی بازار ایران در بازارهای جهانی و همچنین توجه به تحولات کشورهای آسیایی، اوراسیایی و نیز خاورمیانه جدید ( خاورمیانه سبز)؛ برنامه‌ای متناسب که دارای ضمانت اجرایی از سوی اتاق بازرگانی باشد، تدوین و توجه هم زمان به بازارهای سنتی موجود و بازارهای نوین مبتنی بر فناوری در اولویت و دستور کار همه ذیصلاحان قرار بگیرد. در عصر کنونی که دانش ثروت و هوش مصنوعی قدرت نوین محسوب گردیده و بر اساس آمار و اطلاعات موجود پیش‌بینی می‌شود در سال‌های پیش رو و تا سال ۲۰۳۰ ، تقریبا ۸۰ درصد مشاغل فعلی یا از بین رفته یا دچار تغییر می‌شوند؛ از اتاق بازرگانی انتظار می‌‌رود برای بهره‌مندی حداکثری از فرصت‌های موجود و فرصت‌های پیش روی، با راهبرد هوشمندانه برنامه‌های متناسب و با رویکرد آینده پژوهی و آینده نگاری تدوین و با وجود تحریم‎های اعمال شده در کشور که شرایط بسیار پیچیده را در مسیر حرکتمان قرارداده، چالش‌ها و تهدیدات را به فرصت تبدیل نمایند تا بتوانند در مقابل نیازهای اساسی مردم و صاحبان کسب و کار که قلب تپنده و محور اقتصاد هستند، پاسخ مناسب ارائه رهند. از سوی دیگر با سیاست‌گذاری مناسب و توجه ویژه  به تازه واردین به بازار، فضا را برای تسریع در ایجاد رشد اقتصادی در منطقه آماده نمایند.

عظیمی تصریح کرد: گروه نام‌آوران ملل در راستای توسعه همه جانبه و متوازن و داشتن نگاه تلفیقی و چند وجهی، تفاهم‌نامه‌هایی را با مراکز علمی و پژوهشی منعقد کرده و در این راستا  اقدام به طراحی پارک‌های دانش‌بنیان و نوآورانه بر پایه‌ی ارائه‌ی خدمات مدلینگ (مفهومی، فیزیکی، ریاضی) در حوزه‌های شناختی و ساختاری بخش‌های اقتصادی نموده است. این گروه که از پویایی و نوآوری ویژه‌ای برخوردار است، با ایجاد پایگاه جامع دانش و ارتباط با سازمان‌های ذینفع و مراکز علمی و پژوهشی در ایران و  جهان، اقدام به تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره علمی و فناوری، با هدف ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان و گسترش خلاقیت، نوآوری و مهارت با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز جهان از قبیل هوش مصنوعی و … در گستره ملی و فراملی نموده است.

بر همین اساس این گروه در نظر دارد با ایجاد تعلق خاطر شهروندی در کلیه مناطق به منظور مشارکت حداکثری مردم برای ایجاد تحولی بزرگ و پایدار مبتنی بر پژوهش‌های کاربردی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها، در راستای تحقق اهداف ترسیم شده با کلیه مراجع ذیصلاح از جمله اتاق‌های بازرگانی که نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال شهرها دارند،  همکاری‌های مشترک را آغاز نماید. امید است با انجام فعالیت‌های مشترک بتوانیم رشد اقتصادی را افزایش داده و برای فعالیت کسب و کارها به منظور تولید کالا و خدمات با کیفیت، دارای فن‌آوری و  ارزش‌ افزوده بالا و قابل رقابت برای حضور در بازارهای جهانی، فضای مناسب را ایجاد نماییم. همچنین در مسیر ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری مناسب برای حل مشکلات کشور،  کاهش نرخ بیکاری و فراهم آوردن رفاه نسبی در کشور گام‌های موثری برداریم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....