تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 20:49
کد خبر : 109058

عشقی که در ۷۰ سالگی جنبید!

عشقی که در ۷۰ سالگی جنبید!

ماجرای ادامه یا قطع همکاری با کارلوس کی‌روش توسط فدراسیون فوتبال یکی از موضوعات داغ فوتبال ایران طی روزهای گذشته بوده است؛ مربی‌ای که در دوران اول فعالیت در تیم ملی ایران به واسطه تعداد زیاد مرخصی‌هایش همواره سوژه رسانه‌ها بود، حالا با وجود ناکامی در جام جهانی و پایان قراردادش با فدراسیون، همراه کاروان

ماجرای ادامه یا قطع همکاری با کارلوس کی‌روش توسط فدراسیون فوتبال یکی از موضوعات داغ فوتبال ایران طی روزهای گذشته بوده است؛ مربی‌ای که در دوران اول فعالیت در تیم ملی ایران به واسطه تعداد زیاد مرخصی‌هایش همواره سوژه رسانه‌ها بود، حالا با وجود ناکامی در جام جهانی و پایان قراردادش با فدراسیون، همراه کاروان تیم ملی به ایران برگشته است!

کی‌روش که مشخصا دوست دارد به همکاری‌اش با فدراسیون ایران ادامه بدهد، قرار است روز یکشنبه ایران را به مقصد پرتغال ترک کند، اما همین که با وجود تعطیلی اردوی تیم ملی، چند روزی را در تهران گذراند و اوقات فراغت خود را به تهرانگردی اختصاص داد، عجیب به نظر می‌رسد.

قرار بود قبل از جام جهانی تمدید کنند

به گزارش اقتصاددان به نقل از شهروند ، روزی که کارلوس کی‌روش به جای دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده گرفت، مهدی تاج و همکارانش قراردادی کوتاه‌مدت و تا پایان جام جهانی با او امضا کردند و قرار شد در صورت عملکرد خوب ایران در جام جهانی این قرارداد تا پایان جام ملت‌های آسیا تمدید شود. با این حال، قبل از اعزام تیم ملی ایران به قطر برای حضور در جام جهانی اتفاقاتی رخ داد که عجیب به نظر می‌رسد.

به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه حدود ۱۰ روز قبل از شروع جام جهانی در جلسه طولانی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ماجرای تمدید قرارداد کی‌روش مطرح شده است. ظاهرا برخی مقامات فدراسیون فوتبال قصد داشتند رضایت اعضای هیات رئیسه را برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی قبل از جام جهانی بگیرند، اما این موضوع که ساعت‌ها وقت اعضای هیات رئیسه را گرفته، در نهایت به تصویب نرسیده است. اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال زیر بار تمدید قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نرفتند و حالا ابهام‌هایی درباره وضعیت این مربی پرتغالی پیش آمده است.

کی‌روش در قطر برای ماندن اقدام کرد!

نکته قابل توجه درباره بازگشت کی‌روش به تهران علاقه او برای همکاری با فدراسیون ایران است؛ این سرمربی بعد از شکست تیم ملی مقابل آمریکا در نشست خبری و مصاحبه‌های بعد از بازی از آینده روشن ایران و شانسی که برای قهرمانی آسیا دارد، صحبت کرد. جوان شدن تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ وعده دیگری بود که کی‌روش به فوتبال‌دوستان داد و این در شرایطی است که او عملا قراردادی ندارد، اما مشخص است که دوست دارد به فعالیت خود در تیم ملی ایران ادامه بدهد. این در حالی است که مسئولان فدراسیون فوتبال بعد از پایان جام جهانی برای ایران هیچ واکنش رسمی‌ به ادامه یا قطع همکاری با کی‌روش نداشته‌اند تا همه چیز مسکوت بماند.

کسی برای انتخاب سرمربی عجله ندارد

اگرچه گفته می‌شود قرار است در جلسه هیات رئیسه که به زودی برگزار می‌شود درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شود، اما تعطیلی طولانی‌مدت برنامه‌های تیم ملی باعث می‌شود که هیچ‌کس عجله‌ای برای تعیین تکلیف نیمکت ایران نداشته باشد. با توجه به اینکه تا ماه مارس ۲۰۲۳ فیفادی در تقویم بازی‌های ملی تعریف نشده، عملا برنامه‌های ملی در سراسر جهان تا بهار ۱۴۰۲ تعطیل خواهد بود و این مساله شامل تیم ملی ایران هم می‌شود. از سوی دیگر، جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا نیز با تغییر زمان در زمستان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. در این شرایط طبیعی است که فدراسیون فوتبال عجله‌ای برای تعیین تکلیف کی‌روش نداشته باشد. نکته مهم حضور کی‌روش در تهران با وجود این مساله است.

پول سرمربی پرداخت شد؟

دیگر مساله‌ای که باعث شده کارلوس کی‌روش به ایران بیاید، مطالبات مالی او و دستیارانش است. مبلغ قرارداد کی‌روش به صورت ماهیانه ۵۰ هزار یوروست و گفته می‌شود که او و همکارانش یک ماه حقوق‌شان معوق شده است. از سوی دیگر، فدراسیون فوتبال باید بلیت برگشت کادر فنی پرتغالی به کشور خود را رزرو می‌کرد که حالا کی‌روش شخصا خواهان آن شده به تهران بیاید و سپس برایش بلیت برگشت بگیرند. با این حال، به نظر می‌رسد پول کی‌روش از سوی فدراسیون فوتبال به حساب او در پرتغال واریز می‌شود و همه اینها بر ابهامات حضور این مربی در تهران با وجود پایان قرارداد می‌افزاید.

وعده شفاهی به کی‌روش؛ نگهت می‌داریم

در چنین شرایطی گفته می‌شود که برخی مقامات فدراسیون فوتبال که ارتباط نزدیکی هم با کارلوس کی‌روش دارند، به او وعده داده‌اند که در جام ملت‌های آسیا نیز سرمربی ایران باشد و بازگشت مربی پرتغالی به ایران بعد از جام جهانی نیز به همین دلیل بوده است. شنیده می‌شود با وجود نبود جلسه رسمی در فدراسیون با کی‌روش، سرمربی پرتغالی طی دو، سه روز گذشته در جلساتی غیر رسمی دور از محل فدراسیون فوتبال با برخی مدیران شرکت کرده و در این جلسات او وعده گرفته که با جلب رضایت هیات رئیسه به زودی قراردادش تمدید خواهد شد.

ناگهان در ۷۰ سالگی عاشق ایران شد!

کارلوس کی‌روش در دوره قبلی حضور در ایران از هر بهانه‌ای برای قهر و تهدید به خداحافظی از نیمکت ایران استفاده می‌کرد. او بارها فوتبال ایران و حتی برخی مقامات بالاتر را تهدید کرد که نمی‌تواند در تیم ملی کار کند و در نهایت با مشقت‌های فراوان ماندگار شد. حالا اما در آستانه ۷۰ سالگی ظاهرا بسیاری از عقاید کی‌روش تغییر کرده که این‌قدر عاشق کار کردن در ایران شده و حتی ابایی از بیان صادقانه این موضوع با وجود ناکامی‌های متوالی در تورنمنت‌های مختلف ندارد.

در کنار همه این مسائل، بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران در روزهای گذشته انتقادهای تندی علیه این مربی کارکشته بر زبان آورده‌اند، اما هیچ واکنشی از سوی کی‌روش به این انتقادها ندیده‌ایم. این در حالی است که او در دوره قبلی حضور روی نیمکت ایران بارها با پیشکسوتان فوتبال و سرمربیان لیگ برتری درگیری‌های رسانه‌ای پیدا کرد و جنجال‌ساز شد. حالا اما بدون هیچ واکنشی به انتقادها، کی‌روش مدام عملکرد شاگردانش را در قطر می‌ستاید و البته که در همه مصاحبه‌ها بی‌توجه به آنکه قراردادش به پایان رسیده، وعده موفقیت در تورنمنت آسیایی را می‌دهد!

حال باید منتظر تصمیم هیات رئیسه فدراسیون درباره کی‌روش بمانیم؛ اینکه آیا سرمربی ۷۰ ساله باز هم روی نیمکت ایران خواهد نشست یا خیر را احتمالا باید در هفته‌های آینده واکاوی کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....