تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 20:11
کد خبر : 80194

عرضه‌های جدید صندوق‌های بازنشستگی در بازار سرمایه

عرضه‌های جدید صندوق‌های بازنشستگی در بازار سرمایه

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصول جدید صنایع شیر ایران (پگاه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌های این صندوق در بورس فعال هستند، گفت: زمینه ورود شرکت‌های صندوق بازنشستگی به بورس فراهم می‌کنیم. اسکندری اظهار کرد: بهبود شرایط شرکت‌های صندوق بازنشستگی در

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصول جدید صنایع شیر ایران (پگاه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌های این صندوق در بورس فعال هستند، گفت: زمینه ورود شرکت‌های صندوق بازنشستگی به بورس فراهم می‌کنیم.

اسکندری اظهار کرد: بهبود شرایط شرکت‌های صندوق بازنشستگی در بورس را پیگیری می‌کنیم و به دنبال ایجاد ارزش افزوده از بازار سرمایه هستیم.

او با اشاره به شفافیت در حوزه صندوق شرکت بازنشستگی، گفت: در سایت صندوق، بخش مناقصه‌ها و مزایده‌ها، راه‌اندازی شد که شفافیت خوبی ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: نیاز به حمایت بیشتر در بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی هستیم.

اسکندری با بیان اینکه توجه به یارانه لبنیات از معیارهایی است که کشورهای توسعه یافته به آن توجه می‌کنند، بیان کرد: بخش مهمی از تولیدات شیر است که در ارتباط با معیشت اقشار کم درآمد است.

رایزنی با روسیه برای صادرات محصولات

او در ادامه گفت: رایزنی با روسیه برای صادرات محصولات صورت گرفته و در حال انجام است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ تن تولید شیر پگاه است. این مجموعه دو نگاه سودآوری و ملی و نگاه به فرهنگ و ذائقه محلی دارد.

اسکندری خاطر نشان کرد: کارخانه‌ها و شرکت‌های‌ زیادی در کشور وجود دارد که توان مهندسی بسیار بالایی دارند.

حضور ۸ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری در بازار سرمایه

همچنین مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد بورسی شدن شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری گفت:‌ در حال حاضر سه شرکت از پگاه از شرکت‌های تولید شیر پگاه در بورس و ۵ شرکت در فرابورس حضور دارند و بقیه شرکت‌ها نیز به تدریج وارد بازار سرمایه می‌شود برخی از شرکت‌های پگاه همراه با دامداری و به عنوان کشت و صنعت وارد می‌شوند.

اسکندری در مورد اینکه بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق چه میزان است؟ گفت:‌ پتروشیمی جم با سبا فولاد خلیج‌فارس بهترین بازدهی را دارند و شرکت آپادانا سرام وضعیت بازدهی و مالی خوبی ندارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....