تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 17:20
کد خبر : 82722

عربستان عملیات نظامی در یمن را متوقف کرد

عربستان عملیات نظامی در یمن را متوقف کرد

ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی توقف موقت عملیات نظامی در یمن را اعلام کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از رویترز، ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی که از بیش از هفت سال پیش به این سو مشغول جنگ و بمباران یمن بوده است، سرانجام روز سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات نظامی خود در یمن را

ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی توقف موقت عملیات نظامی در یمن را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از رویترز، ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی که از بیش از هفت سال پیش به این سو مشغول جنگ و بمباران یمن بوده است، سرانجام روز سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات نظامی خود در یمن را از روز بعد (روز چهارشنبه) متوقف خواهد کرد.

ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن مدعی شده که توقف جنگ در یمن به این دلیل است تا به ایجاد فضای مثبت در ماه مبارک رمضان کمک کند و مذاکرات بین طرف‌های یمنی به موفقیت برسد.

این گزارش را خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، «واس» نیز تائید کرده و گفته است ائتلاف از روز چهارشنبه عملیات نظامی در یمن نخواهد نداشت، هرچند این گزارش مدت زمان توقف عملیات نظامی و آتش بس در یمن را اعلام نکرده است.

منابع آگاه گفته اند که عربستان سعودی روز سه‌شنبه میزبان گروه‌های مختلفی از یمن بود و سازمان ملل تلاش می‌کند آتش‌بس را با هدف اجازه دادن به کشتی‌های سوخت‌رسان و برخی پروازها به مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول ماه مبارک رمضان تضمین کند.

جزئیات بیشتری در ارتباط با توقف درگیری‌ها و شرایط و مدت زمان این آتش بس در یمن اعلام نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....