تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 19:56
کد خبر : 95419

عراق در حال آماده‌سازی نشست علنی ایران و عربستان

عراق در حال آماده‌سازی نشست علنی ایران و عربستان

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که گفت‌وگوهای آتی تهران و ریاض به صورت علنی و در سطح وزرای امور خارجه در بغداد برگزار خواهد شد. «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری «رووداو» تأکید کرد که ۵ نشست میان مقامات ایران و عربستان در سطح امنیتی برگزار شده است. وی افزود

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که گفت‌وگوهای آتی تهران و ریاض به صورت علنی و در سطح وزرای امور خارجه در بغداد برگزار خواهد شد.

«فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری «رووداو» تأکید کرد که ۵ نشست میان مقامات ایران و عربستان در سطح امنیتی برگزار شده است.

وی افزود که ولیعهد عربستان از عراق خواسته که تدارکات لازم برای دیدار وزرای امور خارجه عربستان و ایران در بغداد را فراهم کنند و تأکید کرد که وزارت امور خارجه عراق در حال تدارک این دیدار است.

وزیر امور خارجه عراق گفت که به زودی موعد این دیدار تعیین خواهد شد و این دیدار علنی و با حضور وزرای امور خارجه دو کشور در بغداد خواهد بود.

او گفت که نشست‌های غیر علنی امنیتی به نشست‌های علنی دیپلماتیک در سطح وزرای دو کشور تبدیل می‌شود و این همه با وساطت عراق بوده است.

در هفته گذشته وزرای امور خارجه عراق و ایران طی دو تماس تلفنی روابط دوجانبه و روند تلاش‌های عراق برای برگزاری گفت‌وگوهای تهران و ریاض را بررسی کردند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....