تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 14:16
کد خبر : 47039

عبور ارزش ذاتی سکه از ۱۰ میلیون تومان

عبور ارزش ذاتی سکه از ۱۰ میلیون تومان

قیمت دلار آمریکا نسبت به روز گذشته ۳۵۰ تومان افزایش یافت و از مرز ۲۳ هزار تومان عبور کرد، رشد دلار باعث شد ارزش ذاتی سکه به بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی بازگردد. اقتصاددان: قیمت دلار در بازار آزاد نسبت نرخ‌های انتهایی روز گذشته ۳۵۰ تومان افزایش یافت و با عبور از مرز ۲۳ هزار

قیمت دلار آمریکا نسبت به روز گذشته ۳۵۰ تومان افزایش یافت و از مرز ۲۳ هزار تومان عبور کرد، رشد دلار باعث شد ارزش ذاتی سکه به بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی بازگردد.

اقتصاددان: قیمت دلار در بازار آزاد نسبت نرخ‌های انتهایی روز گذشته ۳۵۰ تومان افزایش یافت و با عبور از مرز ۲۳ هزار تومان معاملات نیمه اول روز را با قیمت ۲۳ هزار و ۲۵۰ تومان به پایان رساند.

قیمت سکه عصر دیروز از مرز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کرد. محرک اصلی رشد قیمت سکه افزایش ارزش ذاتی آن عنوان می‌شد. ارزش ذاتی سکه با افزایش قیمت دلار در روز یکشنبه از مرز ۱۰ میلیون تومان عبور کرد و باعث شد قیمت سکه در بازار تا ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بالا رود.

شروع کار دلار در بازار آزاد
قیمت دلار بازار آزاد عصر روز گذشته روند افزایشی را دنبال کرد و تا سطح ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت. مرز ۲۳ هزار تومان برای فعالان بازار اهمیت زیادی داشت. آن‌ها معتقد بودند که عبور از این مرز باعث شکل‌گیری انتظارات افزایشی در بازار می‌شود. از طرفی برخی منتظر دریافت سیگنال از بازارهای مجاور بودند.

دلار بازار آزاد معاملات روز یکشنبه را با قیمت ۲۲ هزار و ۹۸۰ تومان شروع کرد. قیمت دلار در ادامه از مرز ۲۳ هزار تومان عبور کرد و روی ۲۳ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت.

درهم امارات کار خود را با قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان شروع کرد. با استفاده از تبدیل ۳٫۶۷۳۱ نرخ دلار ۲۳ هزار و ۵۰۸ تومان به دست می‌آید. دلار معاملات نیمه اول روز را با قیمت ۲۳ هزار ۲۵۰ تومان به پایان رساند. در نتیجه با وجود افزایش قیمت دلار، قیمت آن زیر رقمی که با تبدیل درهم به دست می‌آید قرار می‌گیرد.

افزایش قیمت سکه

قیمت سکه امامی بعد از ظهر روز گذشته در واکنش به افزایش قیمت دلار روند افزایشی را دنبال کرد و مرز حساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پشت سرگذاشت و در حوالی ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران مرز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را مهم تلقی می‌کردند و از شکل‌گیری انتظارات افزایشی در صورت عبور از این مرز سخن می‌گفتند. قیمت طلا در روز تعطیلی بازارهای جهانی روی ۱۸۴۴ دلار قرار داشت. با احتساب نرخ ۲۳ هزار تومانی برای دلار و قیمت ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تومانی برای سکه، اندازه حباب سکه ۲٫۲۹ درصد به دست می‌آید. قیمت واقعی سکه در این حالت ۹ میلیون و ۹۸۶ هزار به دست می‌آید. به اعتقاد تحلیل‌گران مهم‌ترین محرک افزایش اخیر قیمت سکه افزایش قیمت ذاتی آن بود. اگر افزایش قیمت دلار و طلای جهانی ارزش واقعی سکه را از ۱۰ میلیون تومان بالاتر می‌برد، می‌توانست یک سیگنال افزایشی در بازار سکه ایجاد کند.

قیمت دلار در ادامه کار بازار افزایش یافت و تا ۲۳ هزار و ۲۵۰ تومان بالا رفت. در این حالت ارزش ذاتی سکه ۱۰ میلیون و ۹ هزار تومان به دست می‌آید.

قیمت سکه در واکنش به رشد قیمت دلار و به تبع آن افزایش ارزش ذاتی باز هم افزایش یافت. اولین قیمت‌های سکه نسبت به نرخ‌های انتهایی روز گذشته ۱۷۵ هزار تومان افزایش یافت و روی ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....