تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 18:42
کد خبر : 72434

طلسم راه آهن میان ایران و عراق شکسته شد

طلسم راه آهن میان ایران و عراق شکسته شد

قاسمی گفت: در مذاکرات امروز با مقامات عراقی، طلسم توافق ۲۰ ساله میان ایران و عراق شکسته شد و توافق نامه ایجاد راه آهن میان دو کشور به امضا رسید. اقتصاددان: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ارتباطی با خبر ۲۱ شبکه یک گفت: امروز، مذاکرات با مقامات کشور عراق آغاز شد و برای

قاسمی گفت: در مذاکرات امروز با مقامات عراقی، طلسم توافق ۲۰ ساله میان ایران و عراق شکسته شد و توافق نامه ایجاد راه آهن میان دو کشور به امضا رسید.

اقتصاددان: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ارتباطی با خبر ۲۱ شبکه یک گفت: امروز، مذاکرات با مقامات کشور عراق آغاز شد و برای اجرا شدن راه آهن شلمچه – بصره مذاکراتی داشتیم. در ادامه این مذاکرات، طلسم توافق ۲۰ ساله میان ایران و عراق شکسته شد و توافق نامه ایجاد راه آهن میان دو کشور به امضا رسید.

او ادامه داد: یکی از بند‌های این توافق نامه این است که ظرف یک ماه آینده در پل میان ایران و عراق مستقر شویم و عملیات اجرایی آغاز شود. توافق کلی این است که یک شرکت راه آهن ایران و یک شرکت راه آهن از عراق به طور مشترک، این پروژه را اجرا کنند و طی دو ماه آینده نیز شرکت مشترک تشکیل خواهد شد.

قاسمی گفت: اکنون حمل و نقل هوایی میان دو کشور، حدود ۱۰۰ پرواز است. در این مذاکرات قرار شد که به زودی این تعداد دو برابر و به ۲۰۰ پرواز افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....