تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 20:21
کد خبر : 30620

طلا گران‌تر می‌شود؟

طلا گران‌تر می‌شود؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار طلا گفت: اونس جهانی از ابتدای هفته تا کنون ۴۲دلار افزایش یافته و روند بازار ارز هم صعودی بوده و باعث شده قیمت طلا و سکه بعد از پنج هفته ثبات افزایش یابد. اقتصاددان؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار طلا گفت: اونس جهانی از ابتدای هفته تا کنون ۴۲دلار افزایش یافته و روند بازار ارز هم صعودی بوده و باعث شده قیمت طلا و سکه بعد از پنج هفته ثبات افزایش یابد.

اقتصاددان؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا و سکه توضیح داد: از دو روز پیش تا کنون روند قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از رشد ۴۲دلاری اونس جهانی و نرخ ارز صعودی شده به طوریکه سکه ۲۵۰هزار و طلا حدود ۴۵هزار تومان گران شده است.

او با اشاره به روند قیمت اونس جهانی در سال۲۰۲۰ بیان کرد: در سالی که گذشت اونس جهانی حدود ۶۰۰دلار نوسان داشته که طی ده سال گذشته بی‌سابقه بوده؛ طلای جهانی در ماه آگوست به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۷۳دلار و در اوایل مارس به ۱۴۷۲دلار سقوط کرد که این نوسان بالا در قیمت طلای داخلی هم به شدت تاثیرگذار بود.

بذرافشان درباره آینده قیمت‌ طلا اظهار کرد: هر خبر مثبت و منفی در سطح جهانی می‌تواند قیمت اونس طلا را بالا و پایین کند اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی ماه‌های آینده ارزش اونس به ۲۰۰۰دلار خواهد رسید و این افزایش، قیمت طلا و سکه را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا تصریح کرد: قیمت طلا و سکه بعد از حدود پنج هفته ثبات وارد فاز افزایشی شده و این روند ادامه دارد اما رشد قیمت‌ها تاثیری در تقاضا نداشته و حجم خرید و فروش طلا و سکه همچنان پایین است.

طلا و سکه امروز چند؟
این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۳:۰۰) امروز قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید و حباب سکه هم ۴۵۰هزار تومان است.

بذرافشان ادامه داد: نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۳۴۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ بهای هر گرم طلای ۱۸عیار هم در بازار امروز به یک میلیون و ۱۹۹هزار و مثقال طلا به پنج میلیون و ۱۹۵هزار تومان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....