تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 - 16:16
کد خبر : 15349

طلا به خاک سیاه نشست

طلا به خاک سیاه نشست

اقتصاددان: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۵۰ دلار و ۹۴ سنت رسید. بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون چهار درصد نزول کرده که بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل مارس محسوب می شود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس

اقتصاددان: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۵۰ دلار و ۹۴ سنت رسید. بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون چهار درصد نزول کرده که بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل مارس محسوب می شود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۹۵۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر بازار، طلا به دلیل رشد بازده اوراق خزانه آمریکا که باعث فروش از سوی سرمایه گذاران شده، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است.

بالا رفتن بازده اوراق خزانه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند.

طلا در معاملات روز جمعه آمار اقتصادی اخیر چین که کمتر از حد مطلوب بودند و باعث عقب نشینی بازارهای سهام شدند را نادیده گرفت.

بازارهای مالی اکنون به بن بست در واشنگتن بر سر بسته کمک مالی جدید و مذاکرات تجاری آمریکا و چین در ۱۵ اوت چشم دوخته اند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم سابقه که برای حمایت از اقتصادها در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده اند بیش از ۲۸ درصد رشد قیمت داشته است.

تحلیلگران بانک استاندارد چارترد در یادداشتی نوشتند روند صعودی بلندمدت طلا با توجه به ضعف دلار آمریکا و گستردگی اقدامات محرک مالی تغییری نکرده و ما انتظار داریم نرخهای بهره اندک یا منفی بمانند. قیمتهای پایین احتمالا فرصتهایی برای خرید دیده می شوند زیرا عوامل کلان به نفع قیمت بالاتر طلا مانده اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۹۵۲ دلار و یک سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افت کرد و در ۲۱۵۲ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....