تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 21:36
کد خبر : 51827

طلا بخریم یا ارزان می‌ شود؟

طلا بخریم یا ارزان می‌ شود؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنان معتقد است از آنجا که نوسان قیمت طلا در روز‌های آینده بیش از هفت درصد نخواهد بود مردم می‌توانند معا‌ملات خود را شروع کنند. اقتصاددان؛ نادر بذر‌افشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به تداوم روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: تنها عامل

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنان معتقد است از آنجا که نوسان قیمت طلا در روز‌های آینده بیش از هفت درصد نخواهد بود مردم می‌توانند معا‌ملات خود را شروع کنند.

اقتصاددان؛ نادر بذر‌افشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به تداوم روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: تنها عامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز رشد نرخ ارز بوده چرا که ارزش او‌نس جهانی در مقایسه با دیروز ۹دلار هم کاهش یافته و به ۱۷۷۰دلار رسیده است.

به گفته این عضو اتحادیه طلا، بازار ارز از ابتدای هفته تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی از جمله بلاتکلیفی بر‌جام و نگرانی از توافق وارد مدار صعودی شده و همین موضوع قیمت طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار داده؛ بر همین اساس قیمت سکه امامی نسبت به دیروز ۱۳۰هزار تومان، نیم سکه ۱۰۰هزار، ربع سکه ۸۰هزار، سکه یک گرمی ۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار حدود پنج هزار تومان گران‌تر شده است.

تقاضا برای طلا و سکه ۱۰درصد افزایش یافت

بذر‌افشان از خروج بازار طلا از شرایط رکودی خبر داد و گفت: با رشد قیمت‌ها از ابتدای هفته تا امروز، حجم معا‌ملات اندکی افزایش یافته و تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه در مقایسه با هفته‌های پیش بین ۵ تا ۱۰درصد بیشتر شده است اما با این وجود خبری از خرید‌های هیجانی نیست.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره آینده بازار پیش‌بینی کرد: با توجه به ثبات وضعیت بازار از ابتدای سال و نوسان قیمت‌ها بین سه تا هفت درصد، به نظر من در روز‌های آینده هم تغییرات قیمت طلا و سکه در همین حد خواهد بود که بر همین اساس مردم می‌توانند با اعتماد معا‌ملات خود را شروع کنند.

از فضای مجازی طلا و سکه نخرید

بذر‌افشان با اشاره به مسائل فنی پیش آمده در خرید‌های اینترنتی تاکید کرد: توصیه ما این است که مردم از خرید در فضای مجازی خود‌داری کرده و طلا و سکه را به صورت فیزیکی از واحد‌های مربوطه تهیه کنند؛ ضمن اینکه برای خرید مصنوعات طلا به واحد‌های دارای جواز کسب از اتحادیه طلا و برای سکه هم به واحد‌هایی که مجوز فروش سکه از همین اتحادیه دارند مراجعه کرده و به هولو‌گرام و و‌کیوم سکه نیز دقت کنند.

حباب سکه به ۳۸۰هزار تومان افزایش یافت

این عضو اتحادیه در پایان با تشریح قیمت‌های امروز ۸تیر ماه بیان کرد: در جریان معا‌ملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسیده، همچنین حباب سکه هم با رشد ۱۳۰هزار تومانی به ۳۸۰هزار تومان افزایش یافته است.

او با ارائه قیمت‌ طلا و انواع دیگر سکه گفت: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۶۳۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۹هزار تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....