تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 19:51
کد خبر : 30228

طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی در تعارض با فرمان رهبری

طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی در تعارض با فرمان رهبری

. به نام خدا «طرح ایجاد سازمان راهبردی حسابداری و حسابرسی در تعارض با فرمان مقام معظم رهبری» سلام و درود خدمت همراهان گرامی ضمن عرض احترام به نماینگام خدوم مردم ؛ ایراداتی از دید مردم و افراد شاغل در حرفه حسابرسی نسبت به برخی اقدامات اخیر مجلس انقلابی را عرض می نمایم امید است

.
به نام خدا

«11 24 اقتصاددان نوشتهطرح ایجاد سازمان راهبردی حسابداری و حسابرسی در تعارض با فرمان مقام معظم رهبری»

سلام و درود خدمت همراهان گرامی ضمن عرض احترام به نماینگام خدوم مردم ؛ ایراداتی از دید مردم و افراد شاغل در حرفه حسابرسی نسبت به برخی اقدامات اخیر مجلس انقلابی را عرض می نمایم امید است تا با اصلاح و یا ابهام زدایی گامی در جهت کمک به اقتصاد در سال جهش تولید و انعکاس مفهومی صحیح از مجلس انقلابی برداشته شود :

💢 همانطور که مستحضر هستید آقای دکتر پور ابراهیمی و برخی از همکاران ایشان در مجلس به عنوان نمایندگان مردم و از طرفی به عنوان سفیرانی از یک مجلس انقلابی برای تعالی حرفه حسابرسی اقدام به تدوین طرح ایجاد سازمان راهبردی حسابداری و حسابرسی نموده اند.

💢 در نظر اول شاید گمان کنید این اقدام ، یک حرکت انقلابی و در راستای اهداف مجلس انقلابی و کمک به نیاز واقعی مردم بعنوان پایگاه قانونی مجلس باشد . اما متاسفانه *این اقدام نه در راستای تامین نیاز مردم می باشد و نه کمکی به حرفه حسابرسی میکند.*

تشکیل سازمان راهبردی حسابرسی و حسابداری با وجود سازمان حسابرسی علاوه بر ایجاد تعدد قوانین و افراز بیش از حد وظایف و موازی کاری موجب بار مالی برای دولت و مردم خواهد شد .

در تحقیق میدانی انجام شده بین کارکنان حرفه حسابرسی یک نظر مبنی بر کمک به ایجاد شغل البته نه برای متخصصین بیکار جامعه بلکه برای مسؤلینی که با وجود انواع سمت ها درصدد ایجاد حیات خلوتی در شورای عالی این سازمان هستند ؛ بیش از سایر موارد به چشم میخورد .

*اگر مقصود از ایراد این طرح خدمت به مردم و تعالی حرفه و اطاعت از فرمایش رهبری باشد این امر تنها از مسیر تقویت سازمان حسابرسی میگذرد که در غیر این صورت ضمن عدم پاسخ به نیاز مردم و حرفه حسابرسی اهتمام به نافرمانی از خواست و دستور رهبری مبنی بر تقویت سازمان حسابرسی شده است و با پبش بینی حضور نمایندگانی از دستگهاه ها در شورای عالی این سازمان راهبردی موجبات تقویت تعارض منافع را فراهم و سدی برای کنترل ، جلوگیری از فساد سیستماتیک ، گزارشگری ، افشا و برخورد با فسادهای همین ارگانها و مفسده های سایر بنگاه های اقتصادی خواهد شد.*

یکی از آیتم های درآمدی این سازمان وصول یک سوم کارمزدهای سازمان بورس اوراق بهادار و برخی موارد شامل جرائم عدم اجرای قوانین موضوعه این نهاد از طرف موسسات حسابرسی و شرکتها و … می باشد که خود حکایت از ایجاد بار مالی بدون خروجی و هم افزایی دارد.

طرح ایجاد سازمان راهبردی با بسیاری از ایرادات شکلی و قانونی و سراسر تعارض منافع محدود کننده اختیارات سازمان حسابرسی و جامعه حسابداران رسمی ؛ این نهاد های حرفه ای و در عمل مستقل ترین بازوهای نظارتی بوده و علاوه بر کشیدن خط بطلانی بر بصیرت مقام معظم رهبری ( مد ظل عالی ) مبنی بر ابقا و تقویت سازمان حسابرسی ؛ موجبات به هرز رفتن سرمایه های نیروی انسانی بسیار ذی قیمت متمرکز در سازمام حسابرسی کل کشور و‌ جامعه حسابداران رسمی و محروم شدن اقتصاد نیمه جان کشور از خدمات مالی و گزارشگری برای این بخش بعنوان قلب تپنده هر بنگاه اقتصادی را فراهم خواهد نمود .

*با کمی تامل می توان دریافت تصویب این طرح خواسته یا ناخواسته مسبب گشودن دروازه های فساد و ممات اقتصاد ایران خواهد بود.*

اگر همین طرح را با اعمال برخی تعدیلات در سازمان حسابرسی ایجاد نماییم نه تنها فرمان رهبری را با اهتمام به بصیرت پوشش داده ایم بلکه بدون تقویت تعارض منافع ، کمک به تعالی حرفه و محدود نمودن فساد و خدمت به مردم نموده ایم.

*در پایان از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستار بازنگری عمیق در این طرح و اهتمام به فرمان رهبری هستم و‌از جامعه حسابداران و حسابرسان درخواست اعلام‌ موضع می نمایم.*

مجید اسمعیل‌خان طلایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....