تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399 - 16:55
کد خبر : 16837

ضعف در توسعه موتورجستجوی بومی

ضعف در توسعه موتورجستجوی بومی

  به گزارش اقتصاددان ، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:دسترسی به پهن‌باند ثابت و همراه تعداد کاربران ایران از ۱۱ میلیون به ۷۳ میلیون نفر رسیده است. متوسط سرعت اتصال مردم به شبکه پهن‌باند از ۲۵ صدم مگابیت بر ثانیه در سال ۹۲ به متوسط ۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

  به گزارش اقتصاددان ، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:دسترسی به پهن‌باند ثابت و همراه تعداد کاربران ایران از ۱۱ میلیون به ۷۳ میلیون نفر رسیده است.

متوسط سرعت اتصال مردم به شبکه پهن‌باند از ۲۵ صدم مگابیت بر ثانیه در سال ۹۲ به متوسط ۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

در فضای مجازی باید اصول حکمرانی مشخص شود، آمریکا برای خود اصول حکمرانی در فضای مجازی دارد، اروپا به شدت تلاش می‌کند تا اصول حکمرانی در فضای مجازی برای خود ترسیم کند، روسیه در حال حاضر در حال کار کردن بر روی این موضوع است، ما یک سند استراتژیک و یک سند سیاست‌گذاری در مواجهه با فضای مجازی نداریم تا این اصول همه خط و مشی‌ها را مشخص کند.

️ آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما اظهار داشت :ما در حوزه توسعه موتورجستجوی بومی ضعف داریم و حوادث آبان ماه نشان داد که در زمینه موتور جستجوی بومی توان اداره درخواست‌های مردم وجود ندارد و در این زمینه مردود شدیم، البته برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این مشکل برطرف شود و راه‌اندازی مرکز داده ما در شبکه ملی اطلاعات در این راستا انجام خواهد شد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....