تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 18:12
کد خبر : 70960

ضرورت نظارت بر بازار شب یلدا

ضرورت نظارت بر بازار شب یلدا

​رییس جمهور از ستاد تنظیم بازار و وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت،‌ معدن و تجارت خواست به صورت مستمر،‌ نظارت بر زنجیره تامین و قیمت گذاری و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم را در دستور کار خود قرار دهند. اقتصاددان: آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به مباحث

​رییس جمهور از ستاد تنظیم بازار و وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت،‌ معدن و تجارت خواست به صورت مستمر،‌ نظارت بر زنجیره تامین و قیمت گذاری و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

اقتصاددان: آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به مباحث مربوط به کمبود برخی داروها گفت: وزارت بهداشت با فوریت هرگونه کمبود دارو و افزایش احتمالی قیمت آن را پیگیری کرده و اجازه ندهد هیچ‌گونه نگرانی برای مردم ایجاد شود.

رییسی در ادامه سخنانش به قرار گرفتن ردیف اعتبارات مصوبات سفرهای استانی در زیر مجموعه سفرهای نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: این تغییر باعث ایجاد سوتفاهم شد و این تصور را دامن زد که پول‌ها خرج سفرهای رییس جمهور می‌شود، در حالی که سفرهای دولت جزء کم هزینه‌ترین سفرها است و اعتبارات مذکور برای انجام برای انجام پروژه های مصوب در سفرهای استانی می باشد و سازمان برنامه و بودجه در فرآیند تصویب نهایی قانون بودجه،‌ ترتیبی اتخاذ نمایند که این بخش از اعتبارات خارج از اعتبارات نهاد و در ردیف مناسب پیش بینی گردد.

رییس جمهور همچنین اظهار داشت: حوزه فعالیت معاونت امور زنان و خانواده از محوری‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات مورد توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی است و بودجه و اعتبار مورد نیاز این معاونت باید در ردیف های مربوطه تامین شود.

آیت‌الله رییسی با تاکید دوباره بر ضرورت تنظیم پیوست عدالت برای تمام تصمیمات و مصوبات دستگاه‌های دولتی و به ویژه بودجه، تصریح کرد: هیچ تصمیم و اقدام ما نباید خلاف عدالت باشد.

رییس جمهور همچنین از همه مسئولین و دستگاه‌های دولتی خواست برای تشریح و توضیح عملکرد دولت به ویژه تبیین بایدها و نبایدهای لایحه بودجه تلاش کنند و خاطرنشان کرد: کاری که تاکنون برای تبیین عملکرد دولت و از جمله لایحه بودجه ۱۴۰۱ انجام شده به هیچ وجه کافی نیست و همه اجزای دولت باید نسبت به این مهم احساس مسئولیت کنند.

رییسی به موضوع آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: حداقل ۱۸ دستگاه در زمینه مقابله با آلودگی هوای شهرها مسئولیت دارند و هر ساله به خصوص در ایام سرد سال که وضعیت آلودگی هوا شدت می‌گیرد، مباحثی در این رابطه مطرح می‌شود، اما باید اقدامات عملی و اثرگذار انجام شود.

آیت‌الله رییسی به موضوع انتشار اخبار پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی قاطع و مصمم است و در هرکجا که با ارائه مستندات موضوع به اثبات برسد در جهت اصلاح آن با فوریت اقدام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....