تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 6:07
کد خبر : 42356

ضرورت مشارکت عمده شرکتهای صنعتی در ….

ضرورت مشارکت عمده شرکتهای صنعتی در ….

مهندس محمد طاهری طلاوری کارشناس و متخصص عمران شهری فضای سبز شهر اهواز بدلیل عدم اجرای طرح جامع شهری و تبدیل‌شدن به معابر عمومی از بین رفته و بخش زیادی از فضای عمومی شهر اهواز در حاشیه کارون به اشغال ساختمان‌های ناموزون درآمده. براساس استاندارد محیط زیست سازمان ملل متحد، سرانه فضای سبز شهری ۲۰

مهندس محمد طاهری طلاوری
کارشناس و متخصص عمران شهری

فضای سبز شهر اهواز بدلیل عدم اجرای طرح جامع شهری و تبدیل‌شدن به معابر عمومی از بین رفته و بخش زیادی از فضای عمومی شهر اهواز در حاشیه کارون به اشغال ساختمان‌های ناموزون درآمده.

براساس استاندارد محیط زیست سازمان ملل متحد، سرانه فضای سبز شهری ۲۰ تا ‌‌۲۵ متر مربع می باشد، در حالی که بنا به گزارش سالیانه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز، سرانه فضای سبز هر شهروند اهوازی حدودا ۱۲ متر مربع اعلام شده است.

شهر اهواز با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یکی از کلانشهر‌های ایران محسوب می‌شود، شهری که صنایع مهمی همچون فولاد خوزستان، مناطق نفتخیز جنوب، لوله سازی، شرکت کربن، نورد لوله، گروه ملی و… را در خود جای داده و سالانه بخش عظیمی از بودجه کشور را تامین می‌کند، با وجود تمام اینها، مردم اهواز همچنان در کنار سایر مشکلاتی که در این شهر وجود دارد، از نبود فضای تفریحی برای گذران اوقات فراغت خود محروم هستند.

یکی از محورهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز افزایش سالیانه یک مترمربع فضای سبز شهری است، توسعه و گسترش فضای سبز شهری از طریق تبدیل عرصه ها و اراضی خالی موجود در سطح شهر به پارک های محله ای در سطح شهر اهواز با مشارکت واحدهای صنعتی بزرگ استان، یکی از راهکارهای قابل اجرا در این خصوص می باشد.

با توجه به اینکه اهواز یکی ازمهمترین شهرهای صنعتی کشور می باشد که براساس مطالعات انجام شده در طرح جامع کاهش آلودگی کلان شهر اهواز، ۷۰ درصد آلودگی هوای این شهر ناشی از فعالیت های صنعتی است، لذا شرکت های فعال در این محدوده ها باید مشارکت عمده ای در امر توسعه فضای سبز شهری داشته باشند.

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....