تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 11:23
کد خبر : 63627

ضرر سهامداران با تخلف ساختمانی در بورس

ضرر سهامداران با تخلف ساختمانی در بورس

 شکایت بورس از کمیسیون ماده صد شهرداری رد شد دیوان عدالت اداری شکایت شرکت بورس تهران درباره تجدید نظر رای کمیسیون ماده صد شهرداری تهران در خصوص تخلفات ساختمان سعادت آباد بورس را رد کرد تا بار دیگر این شرکت وارد حاشیه جدیدی شود.  کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد

 شکایت بورس از کمیسیون ماده صد شهرداری رد شد

دیوان عدالت اداری شکایت شرکت بورس تهران درباره تجدید نظر رای کمیسیون ماده صد شهرداری تهران در خصوص تخلفات ساختمان سعادت آباد بورس را رد کرد تا بار دیگر این شرکت وارد حاشیه جدیدی شود.

 کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد یعنی اگر بنایی بدون اخذ پروانه ساخته شود، بنای ساخته شده مطابق با پروانه اخذ شده نباشد یا بعد از پایان ساخت، بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود، ‌ کمیسیون مذکور به آن رسیدگی می‌کند.

طبق مادۀ ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدودۀ خدماتی باید قبل از ساخت‌وساز از شهرداری‌ها پروانۀ ساختمان بگیرند و شهرداری‌ها موظف هستند از طریق مأموران خود از عملیات‌ ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه در زمین محصور یا غیرمحصور جلوگیری کنند. در صورت خلاف این ماده، همان‌طور که در مادۀ ۱۰۰ اشاره شد، جلوی آن‌ها گرفته می‌شود و عاملان برای رسیدگی به کمیسیون مادۀ ۱۰۰ ارجاع داده می‌شوند.

فعالیت ساختمان شیشه ای ۱۷ طبقه سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، نبش خیابان سیزدهم بلوار شهرداری سعادت آباد تهران از دی ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد. این ساختمان ۳۴ هزار متری، بیش  از ۳۲۰ میلیارد تومان (بر اساس گزارش هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷) برای شرکت بورس، هزینه داشت و همزمان شهرداری تخلفاتی را در آن شناسایی کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار  ،   با این حال این شرکت در آن زمان موفق شد تا مجوز استفاده و بهره برداری از این ساختمان را که ۱۰ طبقه آن روی زمین و شش طبقه آن زیر زمین است را بگیرد. با این حال براساس تخلفات صورت گرفته در زمان ساخت، کمیسیون ماده ۱۰۰ از شرکت بورس تهران شکایت کرد و حالا پس از کش و قوس‌های فراوان اداری درخواست تجدید نظر بورس تهران در دیوان عدالت اداری در این خصوص نیز رد شده است.

اطلاعات مهم از غول ‌«سعادت آباد» تهران

شرکت بورس تهران در راستای ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد: به استناد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان در خصوص نتیجه نهائی آراء صادره در کمیسیون های ماده صد شهرداری پیرامون تخلفات ساختمانی ساختمان سعادت آباد بورس به اطلاع عموم سهامداران محترم می رساند: برابر رای صادره از شعبه ۴ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری به شماره ۱۴۰۰۳۱۳۹۰۰۰۱۱۹۲۵۸۷ که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ طی ابلاغیه شماره ۱۴۰۰۳۱۱۰۰۰۰۵۱۴۵۹۶۰ به وکیل شرکت بورس ابلاغ شده است شکایت شرکت نسبت به آراء کمیسیون بدوی و تجدیدنظر ماده صد و نیز تجدیدنظرخواهی شرکت نسبت به رای صادره از شعبه ۱۰ بدوی دیوان عدالت اداری به شرح پیوست مردود اعلام شده است.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت بروز هرگونه تغییر در اطلاعات مربوطه مراتب به استناد ماده ۱۳ دستورالعمل مرقوم به استحضار سهامداران خواهد رسید. بدیهی است اعتراض به رای دیوان عدالت از طرق فوق العاده در دستور کار قرار دارد و همزمان مذاکره با شهرداری منطقه جهت توافق در خصوص جرائم تخلفاتی ساختمان بورس نیز صورت می پذیرد.

بدون تردید پرداخت خسارت به شهرداری بابت تخلفات صورت گرفته در ساختمان بورس تهران بر سودآوری و منافع سهامداران آن تاثیرگذار خواهد بود.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هنوز بورس تهران درگیر پرونده بدنام استخراج رمزارز در بخش دیتاسنتر این مجموعه تحت نظر علی صحرایی مدیرعامل قبلی است. هیات مدیره این شرکت در ابتدای ماه جاری با انتصاب محمود گودرزی به عنوان سرپرست، صحرایی را برکنار کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....