تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 18:08
کد خبر : 54400

صعود کمرنگ طلا در معاملات آرام تابستانی

صعود کمرنگ طلا در معاملات آرام تابستانی

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده در یک بازگشت ملایم پس از فشار فروش روز دوشنبه اندکی افزایش یافت همزمان قیمت نقره روند نزولی خود را ادامه داد و پایین‌ترین سطح قیمت سه ماهه خود را حفظ کرد. اقتصاددان؛ معامله‌گران بازار فلزات گرانبها در میان کمبود اخبار تاثیرگذار بر بازار، بیشتر از بازارهای

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده در یک بازگشت ملایم پس از فشار فروش روز دوشنبه اندکی افزایش یافت همزمان قیمت نقره روند نزولی خود را ادامه داد و پایین‌ترین سطح قیمت سه ماهه خود را حفظ کرد.

اقتصاددان؛ معامله‌گران بازار فلزات گرانبها در میان کمبود اخبار تاثیرگذار بر بازار، بیشتر از بازارهای کلیدی خارجی تاثیر می‌پذیرند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۱.۵۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۱۰.۷۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۷۹ دلار کاهش به قیمت ۲۴.۹۶۵ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز گذشته روندی باثبات داشت و بالاترین سطح سه ماه و نیم گذشته خود را حفظ کرد که این نکته‌ای منفی برای بازار فلزات گرانبهاست. همزمان قیمت نفت خام نیمکس پس از افت شدید قیمت و دستیابی به کمترین سطح قیمت پنج هفته‌ای در روز دوشنبه، در یک جهش اصلاحی به قیمت ۶۷ دلار در هر بشکه معامله شد. معامله‌گران بازار کالاها معاملات نفت را در هفته جاری از نزدیک مورد ارزیابی قرار خواهند داد. اگر نفت خام متحمل فشارهای پی در پی فروش مانند روز دوشنبه شود، سطح تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت. این مساله برای روند صعودی بازار کالاهای خام تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۲ درصدی معامله می‌شود.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده آمریکا نیز هر سه شاخص اصلی پس از افت شدید روز دوشنبه روند صعودی در پیش گرفتند، به نظر می‌رسد اشتهای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در اواسط تابستان در حال کاهش است، چرا که فشار جدید گونه دلتای کووید -–۱۹ در بخش‌هایی از ایالات متحده و تعداد زیادی از کشورهای جهان نگرانی‌هایی را درباره کند شدن روند بهبود اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.

صعود کمرنگ طلا در معاملات آرام تابستانی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما نکته آنکه روند صعودی قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه در معرض خطر قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۲۵.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۳۵ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۰۵.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

صعود کمرنگ طلا در معاملات آرام تابستانی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۶ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایت کامل و کمترین سطح قیمت معاملات ماه مارس یعنی ۲۳.۸۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۳۱۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس مشاهده شده است، همزمان سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۴.۸۴ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۴.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....