تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 21:31
کد خبر : 44611

صعود بیت کوین در بلاتکلیفی طلا

صعود بیت کوین در بلاتکلیفی طلا

سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به بالای ۲ تریلیون دلار بازگشته و طلای جهانی دچار نوعی بلاتکلیفی است. اقتصاددان: طلای جهانی در انتظار نشست پولی فدرال رزرو و انتشار جزئیات برنامه‌های مالیاتی بایدن است و قرار گرفتن ارزهای دیجیتال بر مدار صعودی بازار طلا را دچار نوعی بلاتکلیفی کرده است. بیت کوین که طی دو هفته

سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به بالای ۲ تریلیون دلار بازگشته و طلای جهانی دچار نوعی بلاتکلیفی است.

اقتصاددان: طلای جهانی در انتظار نشست پولی فدرال رزرو و انتشار جزئیات برنامه‌های مالیاتی بایدن است و قرار گرفتن ارزهای دیجیتال بر مدار صعودی بازار طلا را دچار نوعی بلاتکلیفی کرده است.

بیت کوین که طی دو هفته اخیر از رکورد نزدیک به ۶۵ هزار دلاری خود به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط کرد، دوباره سیر صعودی گرفته و بازار ارزهای دیجیتال را با خود همراه کرده است. سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال، که به دنبال انتشار اخبار مربوط به برنامه‌های مالیاتی بایدن به زیر ۲ تریلیون دلار کشیده شده بود، روند صعودی را دنبال می‌کند و به بالای ۲ تریلیون دلار بازگشته است.

تغییرات قیمت طلای جهانی
قیمت طلای جهانی در روز سه‌شنبه کار خود را با قیمت حوالی ۱۷۸۰ دلار آغاز کرد و بین سطوح قیمتی ۱۷۷۵ دلار و ۱۷۸۵ دلار در حال نوسان است. بازار طلا انتظار نشست پولی فدرال رزرو در پایان هفته و ارائه جزئیات برنامه مالیاتی بایدن را می‌کشد. علاوه بر این قرار گرفتن مجدد ارزهای دیجیتال بر مدار صعودی بازار طلا را دچار نوعی بلاتکلیفی کرده است.

ارزهای دیجیتال
بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ هزار و ۵۴ دلار و کمترین قیمت آن ۵۲ هزار و ۶۸۶ دلار گزارش می‌شود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال حدود ۱٫۰۲ تریلیون دلار است.

بیت کوین، اتریوم، باینانس و XRP که بیشترین سرمایه بازار ارزهای دیجیتال را دارند بعد از عملکرد ضعیف هفته گذشته بر مدار صعود قرار گرفته‌اند. به تبع این ارزهای دیجیتال، سایر رمزارزها هم عملکرد نسبتا مثبتی طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده‌اند، زیرا سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال که در جریان افت قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار، افت کرده و زیر ۲ تریلیون دلار قرار گرفته بود، دوباره بالای ۲ تریلیون دلار ایستاده است.

در روز ۱۴ آپریل مصادف با ۲۵ فروردین ماه رکورد قیمتی بیت کوین در نزدیکی ۶۵ هزار دلار ثبت شد، کمتر از دو هفته از آن تاریخ می‌گذرد و بیت کوین پس از افت به زیر ۵۰ هزار دلار، سعی در بازگشت به قله‌های قبلی را دارد. قیمت بیت کوین در حال حاضر با رکورد دو هفته پیش نزدیک به ۱۰ هزار دلار معادل ۱۵ درصد اختلاف دارد. عرضه این ارز دیجیتال با حجم تراکنش‌های انجام شده ارتباط دارد و تقاضای آن با استقبال شرکت‌های بزرگ و پذیرفته شدن توسط بانک‌ها و به تبع آن استقبال مردم افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد تعیین کننده اصلی نوسانات قیمت بیت کوین در حال حاضر سمت تقاضا است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....