تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فروردین 1401 - 19:22
کد خبر : 82530

صعود ادامه دار شاخص بورس

صعود ادامه دار شاخص بورس

در روزی که معاملات فرابورس به علت مشکلات فنی هسته معاملاتی تعطیل بود، رشد شاخص‌های بورس ادامه داشت و اغلب نمادهای بازار سهام سبزپوش شدند. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، هشتم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۴ هزار و ۹۹۲ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار

در روزی که معاملات فرابورس به علت مشکلات فنی هسته معاملاتی تعطیل بود، رشد شاخص‌های بورس ادامه داشت و اغلب نمادهای بازار سهام سبزپوش شدند.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، هشتم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۴ هزار و ۹۹۲ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۰۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۶ هزار و ۸۵۷ واحدی در سطح ۳۶۰ هزار و ۴۳۴ واحدی ایستاد.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۵۴۳ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۰۳ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۸۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌

نمادهای «شستا»، «نوری» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فملی»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شستا، شتران، خساپا، شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند.

گروه‌های سبز بورس

امروز اغلب نمادهای بازار صعودی بودند اما ۴ گروه بزرگ بازار یکپارچه سبزپوش شدند. گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «سرمایه‌گذاری‌ها»، «مواد و محصولات دارویی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» سبزترین گروه‌های بورس در روز دوشنبه بودند.

افت معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۵ هزار و ۸۲ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان رسید که ۸۱ درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

 صعود ادامه دار شاخص بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....