تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فروردین 1401 - 19:12
کد خبر : 82115

صربستان: به ناتو ملحق نخواهیم شد

صربستان: به ناتو ملحق نخواهیم شد

رئیس جمهور صربستان اعلام کرد کشورش بخاطر کودکانی که در جریان حمله سال ۱۹۹۹ ناتو کشته شدند، به این نهاد ملحق نمی‌شود. اقتصاددان: «الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان اعلام کرد کشورش به ناتو ملحق نخواهد شد؛ چرا که نمی‌تواند کودکانی را که در جریان حمله ناتو علیه یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ کشته شدند، فراموش کند.

رئیس جمهور صربستان اعلام کرد کشورش بخاطر کودکانی که در جریان حمله سال ۱۹۹۹ ناتو کشته شدند، به این نهاد ملحق نمی‌شود.

اقتصاددان: «الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان اعلام کرد کشورش به ناتو ملحق نخواهد شد؛ چرا که نمی‌تواند کودکانی را که در جریان حمله ناتو علیه یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ کشته شدند، فراموش کند.

به گزارش المیادین، وی در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر «کیکیندا» واقع در صربستان گفت: صربستان نباید به ناتو ملحق شود. صربستان کشوری آزاد و از لحاظ نظامی بی طرف است و می‌داند چطور از آسمان و خاک خود حفاظت کند.

او همچنین گفت: ما از کودکان و آینده مان حفاظت می‌کنیم. ما به میزان کافی سرباز داریم. منافع ما در صلح و مصالحه است و زمان قتل عام و آزار و اذیت به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که بخشش داشته باشیم؛ اما وظیفه این نیز هست که فراموش نکنیم؛ فراموش نکنیم «بویانا توشیچ ۱۱ ماهه‌ای را که در روستای مرداری در نزدیکی شهر «کورشومیا» (در صربستان) کشته شد.

حمله ناتو به یوگسلاوی در ۱۹۹۹ در جریان جنگ کوزوو صورت پذیرفت. این حملات هوایی ناتو که از ۲۴ مارس تا ۱۱ ژوئن سال ۱۹۹۹ به انجم رسید، به کشته شدن بیش از ۲۵۰۰ نفر از جمله ۸۷ کودک و خسارت‌های مادی که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد گردید، منجر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....