تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 20:34
کد خبر : 74968

صدا و سیما هدیه را باز کرد و پس نفرستاد!

صدا و سیما هدیه را باز کرد و پس نفرستاد!

از جیب مردم به کجا؟! هدیه وزیر کار به برنامه «میدون» صداوسیما موجی از انتقادات را به همراه داشت. پس از افشای نامه هدیه میلیاردی عبدالملکی به صدا و سیما اساسی ترین سوالی که قابل طرح است این که این هدیه چه لزومی داشت؟ گمانه‌زنی‌ها بر این اساس است که علت توجه ویژه دولت به صدا و

از جیب مردم به کجا؟!

هدیه وزیر کار به برنامه «میدون» صداوسیما موجی از انتقادات را به همراه داشت. پس از افشای نامه هدیه میلیاردی عبدالملکی به صدا و سیما اساسی ترین سوالی که قابل طرح است این که این هدیه چه لزومی داشت؟

گمانه‌زنی‌ها بر این اساس است که علت توجه ویژه دولت به صدا و سیما جبران زحمات صدا و سیما در دوره رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری است. در دوره های انتخاباتی ریاست جمهوری نقش ویژه صدا و سیما غیرقابل چشم‌پوشی است، زیرا به صورت ویژه از آیت الله رییسی حمایت کرد. در این میان رییس جمهور نیز در قبال تخلف افشا شده وزیر کار سکوت کرده است.

در این میان مجلس اصولگرا و سینه چاک رییس جمهوری در خصوص این هدیه میلیاردی سکوت کردند و حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نیستند. اما صداوسیما این هدیه ۶ میلیاردی را حق مسلم سازمان می‌داند. این ۶ میلیارد قسمت کوچکی از درخواست کمک علی فروغی در ۸۳ روز گذشته از وزارت کار است. ماجرا از این قرار است که، هزینه ساخت ۷۸۰ قسمت مسابقه «میدون» برای ۳۰ استان کشور را معادل ۴۸ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان برآورد کرده بودند و از حجت‌الله عبدالملکی درخواست کمک ۴۸ میلیارد تومانی برای ساخت مسابقه میدون را مطرح کرده بودند. مسابقه‌ای که عبدالملکی داوری فصل دوم آن را برعهده داشت.

صدا و سیما خطاب به رسانه‌ها: تشویش اذهان عمومی نکنید

متن جوابیه روابط عمومی صدا و سیما به این شرح است:

باسمه تعالی
در پی انتقاد به اختصاص حمایت شش میلیارد تومانی به ساخت برنامه «میدون» محصول شبکه سوم سیما، به استحضار می‌رساند: برنامه میدون، گامی است در مسیر شناسایی و معرفی صاحبان ایده و نخبگان و کارآفرینان، از این رو طبیعی است که یکی از بازوهای حمایتی این برنامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب شود. چنان که بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمانها و نهادها نیز بنا به ماموریت و موضوع برنامه‌ها، دربرنامه سازی، یاری کننده رسانه ملی هستتند.

بنابراین، دریافت کمک یاد شده امری غیر طبیعی و بیرون از حدود فعالیت رسانه ملی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب نمی‌آید.

بدیهی است؛ یکی از وظایف کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقویت اشتغال و کارآفرینی است. در همین مسیر کمک وزارت کار به شبکه سه و برنامه هدف نظر در این شبکه، منطقی، قانونی و در راستای وظیفه ذاتی وزارتخانه است.

مستند قانونی کمک یاد شده، دقیقا بند «چ» ماده ۳۷ قانون احکام دائمی‌ برنامه‌های توسعه کشور مصوب سوم مهر سال ۱۳۹۵هیئت وزیران است.

بند یاد شده؛ تاکید می‌کند که «کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود به استثنای فصول (۱و۴و۶) را طی قرارداد مشخص با صدا و سیما صرف تولید برنامه جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی نمایند.»

انتظار می‌رود که رسانه‌ها، با اطلاعات و علم نسبت به رویدادها، موضع گیری منصفانه و حرفه‌ای کنند و صرفا با اتکا به شنیده‌ها یا برداشت سلیقه‌ای و شخصی، موجب اتهام و تشویش اذهان عمومی نشوند.

بند صرف تولید برنامه جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی بسیار خنده دار است؟! از کدام بیننده تلوزیون صحبت می‌کنید. مردم کشور به نان شب محتاج هستند و اگر رغبتی برای تماشا تلوزیون باقی مانده باشد به پلتفرم‌های آنلاین مراجعه می‌کنند و علاقه‌ای به برنامه‌های تلوزیونی ندارند.

پشتیبانی در مواقع ضروری

دولت و مسئولان اصولگرا ویژگی بارز و مثبتی که دارند پشتیبانی از همدیگر است. در راستای این پشتیبانی‌های غیرمعقول، بهزاد مرکش دستیار ویژه وزیر کار در امور فرهنگی و رسانه در در توئیتی، در واکنش به هدیه ۶ میلیارد تومانی عبدالملکی به برنامه میدون، نوشت: «‌وظیفه خودم می‌دانم از همه افرادی که در انتشار این نامه کمک کردند، تشکر کنم. اینکه وزارت کار در دوره جدید به جای پشتیبانی از جریان های سیاسی، باندهای بدنام و حقوق بگیران غیرحضوری! به حمایت از کارآفرینی می‌پردازد حتما صاحبان مشاغل مهارت محور را خوشحال و عده‌ای را هم ناراحت خواهد کرد.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....