تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 21:06
کد خبر : 66674

صادرات سیب زمینی از ۲۴ آبان آزاد می‌شود

صادرات سیب زمینی از ۲۴ آبان آزاد می‌شود

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه از ۲۴ آبان صادرات سیب زمینی آزاد می‌شود، گفت: کشاورزان سیب‌زمینی‌هایشان را به ازبکستان، ارمنستان و عراق صادر خواهند کرد.  مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به دلیل سرمازدگی اول پاییز، برداشت سیب‌زمینی کشور در هر هکتار از ۶٠ تن به ۲۵ تن کاهش پیدا کرده و

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه از ۲۴ آبان صادرات سیب زمینی آزاد می‌شود، گفت: کشاورزان سیب‌زمینی‌هایشان را به ازبکستان، ارمنستان و عراق صادر خواهند کرد.

 مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به دلیل سرمازدگی اول پاییز، برداشت سیب‌زمینی کشور در هر هکتار از ۶٠ تن به ۲۵ تن کاهش پیدا کرده و نسبت به پارسال ۳۵ تن کمتر شده است.

وی افزود:عرضه سیب‌زمینی به میادین میوه و تره‌بار نسبت به چند ماه گذشته ۶٠ درصد کم شده و سیب‌زمینی عرضه شده به میادین میوه و تره‌بار از ۱۵٠٠ تن به ۴٠٠ تن کاهش پیدا کرده، چون همه کشاورزان سیب‌زمینی‌های خود را برای صادرات انبار کرده‌اند!

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، از ۲۴ آبان ماه دولت تعرفه صادراتی را برمی‌دارد و کاهش شدید ارزش پول ملی و بالا رفتن دلار باعث شده کشاورزان مایل به فروش سیب‌زمینی خود به میادین میوه‌ و تره‌بار و عرضه سیب‌زمینی به مردم کشور نباشند و می‌خواهند سیب‌زمینی‌های خود را به ازبکستان، ارمنستان و عراق صادر کنند. این صادرات باعث خواهد شد قیمت سیب زمینی از ۵ هزار تومان کنونی به بالای ۸ هزار تومان برسد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....