تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 19:32
کد خبر : 56446

شیائومی پرفروش ترین گوشی جهان

شیائومی پرفروش ترین گوشی جهان

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت Counterpoint شیائومی سازنده چینی گوشی‌های هوشمند بیش از اپل و سامسونگ رقبای خود گوشی هوشمند به فروش رسانده است. اقتصاددان؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی فروش شیائومی در ماه ژوئن در مقایسه با یک ماه پیشتر افزایش ۲۶ درصدی داشته و این شرکت سهم ۱۷٫۱ درصدی از فروش کل تلفن‌های

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت Counterpoint شیائومی سازنده چینی گوشی‌های هوشمند بیش از اپل و سامسونگ رقبای خود گوشی هوشمند به فروش رسانده است.

اقتصاددان؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی فروش شیائومی در ماه ژوئن در مقایسه با یک ماه پیشتر افزایش ۲۶ درصدی داشته و این شرکت سهم ۱۷٫۱ درصدی از فروش کل تلفن‌های هوشمند فروخته شده در سراسر جهان را در اختیار گرفته است. بر اساس این گزارش سامسونگ و اپل به ترتیب ۱۵٫۷ و ۱۴٫۳ درصد از سهم بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

در سه ماهه منتهی به ژوئن، شیائومی دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند پس از سامسونگ از لحاظ حمل و نقل بوده است.

تحلیل‌گران کانتر پوینت در این باره توضیح داده‌اند که این روند می‌تواند موقتی باشد چرا که موج جدیدی از موارد کووید – ۱۹ در ویتنام احتمالا تولید سامسونگ را در ماه ژوئن مختل کرده است. در این یادداشت آمده است: این اختلال در تولید سامسونگ منجر به کمبود گوشی‌های سامسونگ در بازارها به خصوص در کره جنوبی شده است.

سامسونگ در همین راستا در گزارش درآمد سه ماهه دوم خود به مساله اختلال در تولید در کشور ویتنام به دلیل محدودیت‌های محلی اشاره کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این ابرتولیدکننده گوشی‌های هوشمند انتظار دارد تولید این شرکت به زودی به حالت عادی بازگردد.

تارون پاتاک مدیر تحقیقات کانتر پوینت در این باره توضیح داد: از زمانی که افول هوآوی آغاز شد، شیائومی تلاش‌های مداوم و تهاجمی خود را برای پر کردن شکاف ایجاد شده از محصولات چینی در پیش گرفته است. به گفته وی بازار شیائومی در بازارهای قدیمی هوآوی از جمله در چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا در حال گسترش است.

در حقیقت، تحقیقات استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics در طول ماه جاری نشان داد که شیائومی در سه ماهه بین آوریل تا ژوئن برترین مارک تلفن هوشمند در اروپا بوده و حدود ۲۵ درصد از سهم بازار در این بخش از جهان را در اختیار داشته است.

شیائومی همچنین برترین برند در کشور هند بوده که به عنوان یکی از سریع‌ترین بازارهای تلفن هوشمند در جهان شناخته می‌شود.

اگرچه بیشتر گوشی‌های شیائومی همچنان بازارهای عمده را هدف قرار می‌دهند اما این سازنده گوشی‌های هوشمند چینی در حال ورود به بخش‌های رده بالای بازار است که تا به امروز تحت سلطه دو برند مشهور و محبوب اپل و سامسونگ بوده است.

در سال جاری میلادی، شیائومی گوشی هوشمند Mi 11 Ultra را با قیمت اولیه ۵۹۹۹ یوان (۹۲۸ دلار) و نخستین تلفن تاشوی خود را با قیمت ۹۹۹۹ یوان به بازار معرفی کرده است.

در پایان گفتنی است که انتظار می‌رود سامسونگ هفته آینده در رویداد گلکسی آنپکد Galaxy Unpacked گوشی‌های هوشمند جدید خود را معرفی کند. همچنین انتظار می‌رود شرکت اپل جدیدترین مدل گوشی آیفون خود را در ماه سپتامبر به بازار معرفی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....