تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 20:56
کد خبر : 98294

شورا و ‌شهرداری‌ نمایش یا حمایت از مطبوعات ؟

شورا و ‌شهرداری‌ نمایش یا حمایت از مطبوعات ؟

نه سرم را بشکن ، نه گردو در دامنم بگذار پوستر مراسم روز خبرنگار در استان منتشر شد و در زیر پوستر آرم و نام شورای شهر و شهرداری اراک به عنوان برگزار کنندگان این مراسم به چشم می خورد. اینکه ایشان بخواهند در این مراسم کمک کنند پسندیده مینماید و اساسا وظیفه ذاتی این

نه سرم را بشکن ، نه گردو در دامنم بگذار

پوستر مراسم روز خبرنگار در استان منتشر شد و در زیر پوستر آرم و نام شورای شهر و شهرداری اراک به عنوان برگزار کنندگان این مراسم به چشم می خورد.

اینکه ایشان بخواهند در این مراسم کمک کنند پسندیده مینماید و اساسا وظیفه ذاتی این دو نهاد کمک به برگزاری چنین برنامه های است کما اینکه در سنوات گذشته نیز این دو نهاد به صورت مستقل و یا با همکاری استانداری در روز خبرنگار فعال بوده اند.
ولی حمایت واقعی اجرای قوانینی است که برای منافع مطبوعات لازم و به نوعی موجب حیات مطبوعات است و اگر دستگاهی از اجرای قانون سر باز بزند حمایت ظاهری و اعطای کادو در روز خبرنگار چندان جالب به نظر نمیرسد .

بنابر قانون و مصوبه هیئت وزیران در خصوص دستور العمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی های دولتی و همچنین دادنامه شماره ۹۷۰۹۹۷۰۹۰۶۱۰۲۵۱ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شهرداری های سراسر کشور ملزم به توزیع آگهی های قانونی خود اعم از مزایده و مناقصه و … از طریق سامانه جامع رسانه های کشور به صورت عادلانه بین تمامی نشریات دارای مجوز استان و با قیمت مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند و حتی در این خصوص شورای شهر قبلی اراک مصوبه تاکیدی در این خصوص نیز داشته است که شهرداری اراک با گذشت بیش از یکسال از اجرای این قانون و مصوبه امتناع نموده است و از این حیث ضرر سنگینی را به رسانه های استان وارد کرده است .
از سوی دیگر بنابر مصوبه ابلاغ شده به شهردار وقت اراک با امضای رئیس شورای شهر وقت ، در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ شورای شهر قبل شهرداری را مکلف نمود تا پناهگاه سابق واقع در پیاده راه امیرکبیر را بازسازی و بعد از رفع مشکلات حداکثر ظرف مدت دو هفته به عنوان محل تاسیس موزه مطبوعات در اختیار خانه مطبوعات استان مرکزی قرار دهد که متاسفانه شورای جدید علیرغم پیگیریهای همه جانبه از سوی خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با پاک کردن صورت مسئله همه چیز را حل کرد و با موزاییک کردن درهای پناهگاه سابق تنها مکان باقی مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در مرکز شهر اراک را کامل تخریب کرد تا نه یادی از پناهگاه و نه موزه مطبوعات برای مردم اراک باقی بماند .

Capture اقتصاددان نوشته

این در حالی است که برای این دو مورد فوق علیرغم پیگیریهای شفاهی به صورت مکتوب نیز در مورخ ۱۴ آذر ۱۴۰۰ دو نامه به شماره های ۱۴۰۰۰۰ و ۱۳۹۹۹۵ در دبیرخانه شهرداری از سوی خانه مطبوعات استان مرکزی ثبت گردیده است که همچنان علیرغم گذشت بیش از ۸ ماه هنوز پاسخی به این نامه ها داده نشده است .

حال سوال اینجاست شورا و شهرداری که این چنین حق مطبوعات را نادیده می گیرد چطور داعیه دفاع از خبرنگاران را دارد و برای برگزاری این مراسم فعال می شود ؟ آیا این اقدامات چیزی جز به بازی گرفتن رسانه ها و خودنمایی می باشد ؟

این اقدامات شورا و شهرداری یادآور ضرب المثل معروفی است با این عنوان « نه سرم را بشکن ، نه گردو در دامن بگذار »

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....