تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 - 16:44
کد خبر : 114300

شناسایی پدیده این روزهای بورس تهران!

شناسایی پدیده این روزهای بورس تهران!

با وجود روند نزولی شاخص و خروج پول حقیقی در دو هفته اخیر، یک نماد تازه وارد در بازار تقاضای بالا و ورود پول حقیقی مداوم داشته است. اقتصاددان: بورس تهران در هفته اخیر روند نزولی داشت و در مجموع بیش از ۵۴ هزار واحد پائین‌تر از هفته پیشین ایستاد. هفته قبل نیز شاخص بیش

با وجود روند نزولی شاخص و خروج پول حقیقی در دو هفته اخیر، یک نماد تازه وارد در بازار تقاضای بالا و ورود پول حقیقی مداوم داشته است.

اقتصاددان: بورس تهران در هفته اخیر روند نزولی داشت و در مجموع بیش از ۵۴ هزار واحد پائین‌تر از هفته پیشین ایستاد. هفته قبل نیز شاخص بیش از ۷۷ هزار واحد افت کرده بود.

علاوه بر روند نزولی شاخص‌ها، در آخرین روز معاملاتی هفته، برای دهمین روز متوالی پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. در مجموع ۱۰ روز کاری اخیر ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

صف خرید طولانی

با وجود روند نزولی شاخص و خروج پول حقیقی در دو هفته اخیر، یک نماد تازه وارد در بازار تقاضای بالا و ورود پول حقیقی مداوم داشته است. نمادی که یازده روز معاملاتی داشته و در تمامی این ۱۱ روز با تقاضای حقیقی و ورود پول حقیقی مواجه بوده است. نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) به تازگی وارد بازار سهام شده و ۱۵ درصد (معادل تعداد ۱۷۰ میلیون و ۲۵۰ هزار سهم) از سهام آن از ۲۸ دی ماه در بازار خرید و فروش می‌شود. سیمان اردستان پانصد و هشتاد و هشتمین شرکت پذیرفته ‌شده بازار است و در ﺑﺨﺶ صنعت «سیمان، آهک و گچ» طبقه بندی می‌شود.

در ۱۱ روز اخیر در مجموع بیش از ۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی به سهام اردستان وارد شده است که حدود ۲۴ میلیارد تومان به هفته اخیر اختصاص داشته است.

در هفته اخیر نماد اردستان با صف خرید طویلی مواجه بود به طوری که در تمامی روزهای کاری در پایان معاملات روزانه، بیشترین صف خرید بازار را داشت. در پایان معاملات شنبه اردستان صف خرید ۱۹۹ میلیارد تومانی داشت و روز یکشنبه این رقم به ۲۱۱ میلیارد تومان بالغ شد.

روز دوشنبه اردستان با صف ۱۹۰ میلیارد تومانی در صدر بود و در پایان معاملات سه‌شنبه صف خرید ۱۵۳ میلیارد تومانی داشت. در پایان معاملات چهارشنبه نیز ارزش صف خرید اردستان ۲۶۷ میلیارد تومان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....