تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400 - 19:22
کد خبر : 54350

شرایط مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه

  مهاجرت به ترکیه در این چند سال اخیر نرخ مهاجرت به کشور ترکیه افزایش بسیار چشمگیری داشته است و افراد خارجی بسیار زیادی برای اقامت کردن در این کشور اقدام به تهیه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه کرده اند. شرایط مهاجرت به ترکیه یکی از نکات بسیار مهم برای دریافت اقامت این کشور می‌باشد

 

مهاجرت به ترکیه

در این چند سال اخیر نرخ مهاجرت به کشور ترکیه افزایش بسیار چشمگیری داشته است و افراد خارجی بسیار زیادی برای اقامت کردن در این کشور اقدام به تهیه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه کرده اند. شرایط مهاجرت به ترکیه یکی از نکات بسیار مهم برای دریافت اقامت این کشور می‌باشد که در این مقاله به صفر تا صد مهاجرت به کشور بسیار زیبای ترکیه پرداخته ایم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  کشور ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی و آب و هوا در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و یک پل ارتباطی مهم میان قاره اروپا و اسیا است، جمعیت کشور ترکیه حدود ۸۲ میلیون نفر می‌باشد که نزدیک ۴ میلیون از این افراد پناهندگان و مهاجران ساکن در این کشور می‌باشند.

شرایط مهاجرت کردن به کشور ترکیه

کشور ترکیه از نظر دین و فرهنگ تشابه بسیار زیادی به ایرانیان دارند که همین امر یکی از مزیت‌های مهاجرت به ترکیه می‌باشد، روش‌های بسیار زیادی برای اقامت و مهاجرت در کشور ترکیه وجود دارد که در ادامه قصد داریم تا به بررسی تمام روش‌ها و شرایط مهاجرت به ترکیه بپردازیم.

 

مهاجرت به ترکیه با خرید خانه و سرمایه‌گذاری

 

یکی از راه‌های اقامت به کشور ترکیه خرید خانه است، با خرید خانه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار می‌توانید به راحتی اقامت دائم کشور ترکیه را اخذ نمایید، به طور کلی کشور ترکیه یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری می‌باشد زیرا این کشور از نظر اقتصادی و گردشگری در موقعیت خوبی قرار دارد و سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند سود بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

برای اینکه بتوانید به کشور ترکیه اقامت نمایید می‌توانید با توجه به آگهی‌های نیازمندی کار در این کشور مشغول به کار بشوید و اقامت موقت ترکیه را اخذ نمایید، کارآفرینی کردن نیز یکی از روش‌های مهاجرت به کشور دوست داشتنی ترکیه می‌باشد که با مرور زمان می‌توانید با انجام این کار اقامت دائم این کشور را کسب کنید.

برای اینکه از اقامت کارآفرینی ترکیه اطلاعات جامع‌تری را بدست بیاورید می‌توانید با کلیک بر روی اقامت از طریق کارآفرینی در ترکیه به بررسی آن بپردازید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

افراد خارجی می‌توانند از طریق ازدواج با فردی که دارای اقامت دائم و پاسپورت کشور ترکیه می‌باشد اقامت این کشور را اخذ نمایند و به مهاجرت به ترکیه بپردازند. باید توجه داشته باشید که هرساله افراد بسیار زیادی به صورت صوری با هدف اخذ کردن اقامت ترکیه با یکدیگر ازدواج می‌کنند که کشور ترکیه جرائم سنگینی را برای این افراد در نظر گرفته است.

اقامتی که در ابتدای ازدواج به فرد پناهنده می‌دهند به مدت ۳ الی ۵ سال است و در صورت جدا شدن افراد در این چند سال هیچگونه اقامت دائمی به فرد پناهنده تعلق داده نمی‌شود. کشور ترکیه برای جلوگیری از ازدواج‌های صوری به قصد اخذ اقامت در کشور خود، در این چند سال متوالی کارشناسانی را برای تحقیق به محل زندگی افراد می‌فرستند تا اطلاعات کافی در مورد واقعی بودن ازدوج این افراد بدست بیاورند.

 

مهاجرت از طریق تحصیل به ترکیه

یکی دیگر از راه‌های مهارجت به کشور دوست داشتنی ترکیه تحصیل در این کشور می‌باشد، تحصیل در کشور ترکیه از سن ۷ سالگی تا ۱۸ سالگی ادامه دارد و پس از آن افراد می‌توانند به تحصیل کردن در دانشگاه‌های ترکیه بپردازند. برای تحصیل در این کشور ابتدا باید در یکی از مدارس و یا دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بشوید و به زبان ترکی یا انگلیسی برای تحصیل در این کشور مسلط باشید.

 

شرایط اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد

دو سیستم برای اخذ تابعیت از طریق تولد در سراسر جهان وجود دارد که اولین سیستم از طرق خاک است و دومی از طریق خون، شاید برای خیلی از افراد این سوال پیش بیاید که فرق این دو سیستم با یکدیگر چه می‌باشد؟ در کشورهایی که نحوه اقامت از طریق سیستم خون می‌باشد،  باید حداقل یکی از والدین کودک اقامت دائم در آن کشور را داشته باشد و در غیر این صورت هیچ گونه تابعیتی به فرد تعلق نمی‌گیرد.

روش دیگر اخذ اقامت از طریق خاک می‌باشد که در صورت بدنیا آمدن فرزند در کشورهایی که از این سیستم پیروی می‌کنند، والدین می‌توانند اقامت دائم در آن کشور را اخذ نمایند و به مهاجرت در آن کشور بردازند. متاسفانه کشور ترکیه از سیستم خون پیروی می‌کند و اگر یکی از والدین از شهروندان ترکیه بحساب نیاید، هیچ گونه تابعیتی به فرد تعلق نمی‌گیرد.

مهاجرت هنرمندان به کشور ترکیه

افراد هنرمند و ورزشکاران خبره نیز می‌توانند به راحتی به کشور ترکیه اقامت نمایند، کشور ترکیه فضایی را برای افراد تیز هوش و افتخار آفرین فراهم کرده تا این افراد بتوانند به آسانی اقامت ترکیه را اخد کنند و به مهاجرت در این کشور بپردازند.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

کشور ترکیه یکی از اعضای کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو می‌باشد و این به معنای آن است که این کشور از افراد تحت شکنجه، افراد جنگ زده، کسانی که از امنیت جانی برخوردار نیستند و … حمایت می‌کند و اقامت موقت به آن‌ها می‌دهد. بیشتر از ۹۰ درصد مهاجران ترکیه سوری هستند که به دلیل درگیری‌های موجود در کشورشان به تذرکیه پناه برده اند.

 

سوالات متداول شرایط مهاجرت به ترکیه

  • چگونه می‌توان به ترکیه مهاجرت کرد؟
    مهاجرت کردن به کشور ترکیه دارای روش‌های بسیار زیادی می‌باشد که از جمله راه‌های اقامت به ترکیه می‌توان به اقامت از طریق تحصیل، سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه، اقامت کاری ترکیه و ازدوج کرد در کشور ترکیه اشاره کرد.
  • مهاجرت به ترکیه با خرید خانه چگونه است؟
    خرید خانه در ترکیه یکی از روش‌های قابل توجه مهاجرت کردن در این کشور می‌باشد، باید توجه داشته باشید که با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا می‌توانید اقامت دائم ترکیه را اخذ نمایید.
  • بهترین روش مهاجرت به کشور ترکیه چه می‌باشد؟
    بهترین و آسان ترین گزینه برای مهاجرت کردن به ترکیه خرید ملک در این کشور است که با توجه به بودجه خود می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید، اقامت کاری و تحصیلی در این کشور نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است و می‌توان با توجه به این دو روش به اقامت ترکیه با کمترین هزینه پرداخت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....