تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 20:22
کد خبر : 108193

شاخص کل بورس درجا زد، هم وزن صعود کرد+اینفو

شاخص کل بورس درجا زد، هم وزن صعود کرد+اینفو

در اولین روز معاملاتی آذر ماه شاخص کل بورس تهران در جا زد اما شاخص هم وزن رشد کرد. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه یکم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۹۳۹ واحد تنزل کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۵۸ واحد رسید. شاخص هم وزن

در اولین روز معاملاتی آذر ماه شاخص کل بورس تهران در جا زد اما شاخص هم وزن رشد کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه یکم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۹۳۹ واحد تنزل کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۵۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و ۱۵ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار و ۴۸۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۲ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۵۴۲ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه «خودرو و ساخت قطعات» رشد کرد و این گروه سبزترین گروه بازار بود.

نمادهای «خساپا»، «خبهمن» و «فایرا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شراز»، «غصینو» و «خدیزل» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «صبا» و «دی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و مادیرا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸ هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه ۶۴ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افزایش ۱۶ درصدی به ۲۰۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۲ درصد افزایش یافت و ۲۵۹ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۱۱۸ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد خساپا (شرکت سایپا) با صف‌ خرید ۴۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خساپا، نمادهای ثمسکن (شرکت سرمایه گذاری مسکن) و فمراد (شرکت آلومراد) بیشترین صف خرید را داشتند.

 شاخص کل بورس درجا زد، هم وزن صعود کرد+اینفو

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....