تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 18:22
کد خبر : 93074

شاخص بورس در آستانه پله پائین

شاخص بورس در آستانه پله پائین

در اولین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران ریزش کرد و به یک قدمی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه یازدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۳۱

در اولین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران ریزش کرد و به یک قدمی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه یازدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۳۱ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۴ هزار و ۲۷۸ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار و ۲۰۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۰۲ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۲۰۹ واحد قرار گرفت.

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز نمادهای «فولاد»، «پارس» و «خودرو» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «کگل»، «شسپا» و «افق» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شرانل»، «توسن» و «ساروج» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و خودرو و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و قچار پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان بود که ۱۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۸۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۰ درصد افت کرد و در رقم ۴۸ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) با صف‌ خرید ۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وآذر، نمادهای تکنو (شرکت تکنو تار) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) تعلق داشت که ارزش آن ۲۵ میلیارد تومان بود. پس از خگستر، نمادهای فمراد، ورنا، خودرو و کساپا بیشترین صف فروش داشتند.

 شاخص بورس در آستانه پله پائین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....