تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 16:07
کد خبر : 113569

سیگنال های سیاسی به قیمت دلار

سیگنال های سیاسی به قیمت دلار

قیمت سکه امامی ظهر امروز در سایت اتحادیه در محدوده ۲۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز شنبه ۹۵ هزار تومان کاهش را نشان می دهد. اقتصاددان: نرخ حواله درهم در شروع معاملات نقدی امروز یکشنبه ۹ بهمن ماه اندکی پایین تر از روز گذشته به فروش

قیمت سکه امامی ظهر امروز در سایت اتحادیه در محدوده ۲۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز شنبه ۹۵ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

اقتصاددان: نرخ حواله درهم در شروع معاملات نقدی امروز یکشنبه ۹ بهمن ماه اندکی پایین تر از روز گذشته به فروش رسید اما در ادامه معاملات به سمت بالا حرکت کرد و در نیمه ظهر امروز تقریبا ۱۳۰ تومان بالاتر از نرخ بسته شده دیروز به فروش رسید.

رشد قیمت دلار در هرات

قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز امروز با گپ مثبت باز شد. اسکناس آمریکایی امروز در شروع معاملات بازار مذکور تقریبا ۳۵۰ تومان بالاتر از قیمت بسته شده دیروز بود. نرخ دلار هرات در ادامه معاملات نسبت به دیروز رنج شد اما دوباره به قیمت صبح امروز برگشت.

نرح دلار وارد کانال جدید شد

در سلیمانیه هم نرخ دلار امروز وارد کانال جدید شد. برخی از معامله گران ظهر امروز می گفتند هر برگ اسکناس آمریکایی امروز در بازار ارز یاد شده در حول و حوش ۷۰۰ تومان بیشتر از نرخ روز گذشته به فروش رسید.

قیمت دلار در بازار رسمی ایران

در بازار رسمی ایران در صرافی ملی قیمت خرید آمریکا ۴۳ هزار و ۵۹ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۴۸۹ تومان اعلام شد.همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۹۴۴ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۴۱۳ تومان اعلام شد.

قیمت دلار ظهر امروز در سایت بازار متشکل ارزی ۴۳ هزار و ۱۲۸ تومان بود که نسبت به روز گذشته ۳۱۲ تومان پایین تر بود.

نرخ یورو آب رفت

نرخ یورو روز گذشته قد کشید و تا ۴۶ هزار و ۹۳۴ تومان بالا رفت اما در بازار امروز در محدوده ۴۶ هزار و ۶۹۱ تومان به فروش رسید.

هشدار آمریکا به ترکیه و امارات درباره تحریم های ایران

طی روزهای گذشته خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از فشار آمریکا روی شبکه عراقی انتقال دلار به ایران خبر داد. در این گزارش آمده بود برآوردها حاکی است ماهانه ۱۰۰ میلیون دلار نقدی از طریق عراق وارد ایران می شود. آمریکا با فشار روی دولت عراق و گذاشتن قوانین جدید بانکی می خواهد جلوی ورود این میزان دلار به ایران را بگیرد تا فشار اقتصادی علیه ایران را تشدید کند.

حال یک خبر جدید از سوی مقامات آمریکایی برای تنگ تر شدن حلقه اقتصادی ایران منتشر شده است. آمریکا به ترکیه و امارات هشدار داده که با دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه از بازارهای گروه هفت کنار گذاشته می‌شوید!طبق این خبر یک مقام آمریکایی برای اعلام هشدار واشنگتن به امارات و ترکیه در مورد دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه راهی خاورمیانه می‌شود.​

اثر آذری ها روی قیمت دلار در تهران

خبرگزاری ترند باکو شب گذشته از قول وزارت خارجه این کشور نوشت: تخلیه کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان در ایران به همراه خانواده شان یکشنبه ۹ بهمن انجام می شود. بررسی ها نشان می دهد پس از تیراندازی در سفارت باکو، سطح ریسک در معاملات پشت خطی رشد کرده بود. برخی از معامله گران می گفتند این امر ممکن بر روی نرخ دلار در تهران اثر بگذارد.

عده ای از معامله گران با اشاره به رشد قیمت دلار در بازارهای همسایه و نرخ حواله درهم در کار سیگنال های رسیده از باکو و واشنگتن مدعی بودند مجموع این عوامل ممکن سطح انتظارات را برای اسکناس امریکایی در تهران تقویت کند.

البته عده ای دیگر می گفتند به نظر می رسد حال و هوای بازار ارز این روزها حکایت از مچ اندازی نهاد مرکزی بازار ساز با نوسان گیران دلار دارد.این دسته ازر معامله گران باور دارند بازار ساز با قدرت روانه بازار شده و سعی در کنترل نرخ ارز دارد.

قیمت طلا اندکی صعود کرد

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار برخلاف روز گذشته صعودی شد. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفته است.

قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان بود که در مقایسه با عصر دیروز نزدیک به ۱۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

قیمت سکه دوباره پایین آمد

قیمت سکه امامی ظهر امروز در سایت اتحادیه در محدوده ۲۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز شنبه ۹۵ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

کف کوتاه مدت قیمت سکه

تحلیل گران فنی باور دارند کف کوتاه مدت قیمت سکه در شرایط فعلی محدوده ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و در صورت از دست رفتن این حمایت، احتمال ریزش سکه تا مرز ۲۰ میلیون تومان وجود دارد.

شرط مهم برای تداوم روند صعودی قیمت سکه

این دسته از تحلیلگران می گویند شرط مهم برای تداوم روند صعودی قیمت سکه این است که فلز گران بهای داخلی از مقاومت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عبور کند.

سومین روز از مرحله دوم عرضه ربع سکه

روز گذشته (شنبه) در سومین روز از مرحله دوم عرضه ربع سکه بهار آزادی از سوی بانک مرکزی در بورس کالا، هزار و ۸۱۲ قطعه ربع سکه بهار آزادی با حداقل قیمت ۸میلیون و ۹۰هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

این عرضه به روش حراج چند قیمتی اجرایی می‌شود. در سومین روز عرضه، حداکثر قیمت برای هر قطعه ربع سکه ۱۶ میلیون تومان ثبت شده بود. این درحالی است که قیمت ربع سکه در بازار آزاد طی روز گذشته ۹ میلیون تومان بود! در روزهای قبل نیز برخی خریداران ربع سکه بورسی را در قیمت‌های ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان خریده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....