تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1400 - 15:36
کد خبر : 50930

سیگنال با اهمیت به دلار

سیگنال با اهمیت به دلار

روز یک شنبه رفتار دلار دو سیگنال مهم به معامله گران بازار ارز داد. صحبت های ظریف نیز معادلات سیاسی در بازار ارز را تغییر داد. معامله گران پیش بینی می کنند قیمت دلار بازار ارز امروز نوسان افزایشی داشته باشد. اقتصاددان: روز یک شنبه رفتار دلار دو سیگنال مهم به معامله گران بازار ارز

روز یک شنبه رفتار دلار دو سیگنال مهم به معامله گران بازار ارز داد. صحبت های ظریف نیز معادلات سیاسی در بازار ارز را تغییر داد. معامله گران پیش بینی می کنند قیمت دلار بازار ارز امروز نوسان افزایشی داشته باشد.

اقتصاددان: روز یک شنبه رفتار دلار دو سیگنال مهم به معامله گران بازار ارز داد. اولین سیگنال رفتاری، حفظ محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی بود. این اتقاق برای برخی معامله گران به معنای آن بود که اسکناس آمریکایی ظرفیت افت بیشتری ندارد و هیجان کاهشی بازار در معرض تخلیه قرار دارد. سیگنال دومی که برای بازار اهمیت داشت، عبور دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود. برخی تحلیل گران فنی باور داشتند، این اتقاق می تواند زمینه ساز افزایش قیمت دلار به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی شود. حداقل دیشب در معاملات پشت خطی، خریداران در بازار فعالیت بیشتری داشتند و تلاش می کردند که قیمت دلار را وارد سطوح بالاتر کنند.

سیگنال با اهمیت به دلار

اثر مذاکرات روی بازار

دیشب خبری در اتاق های معاملاتی معامله گران منتشر شد که حکایت از توقف مذاکرات داشت. برخی معامله گران از قول نماینده روسیه نقل می کردند که مذاکرات موقتا متوقف شده تا هیات‌ها برای مشورت به پایتخت‌های خود بازگردند و خود را برای دور بعدی مذاکرات در سه هفته بعد آماده کنند. برخی معامله گران سعی کردند، روی این موضوع مانور کنند که تا سه هفته آتی، سایه مذاکرات بر بازار وجود ندارد،‌ در نتیجه فرصت خوبی برای رشد بیشتر قیمت دلار وجود خواهد داشت.

عده ای نیز عنوان می کردند که این خبر، صحبت های وزیر امور خارجه را تا حدی کم اثر کرد. ظریف عنوان کرده بود که تا پیش از آغاز به کار دولت جدید می توان به توافق رسید. از نگاه برخی معامله گران، سه هفته زمان زیادی است و شانس رسیدن به توافق تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم را پایین می آورد. چنین دیدگاه هایی می توانست حجم فعالیت خریداران بازار ارز را بالاتر ببرد.

شرط درهم رشد دلار

دلار برای اینکه در روز جاری، در مسیر صعودی حرکت کند، نیاز دارد که با افزایش قیمت درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۵۵۰ تومان مواجه شود. افت درهم به زیر خط ۶ هزار و ۵۰۰ تومان زمینه ساز قدرت گیری دوباره فروشندگان دلار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....