تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 16:23
کد خبر : 113571

سیگنال باکو به قیمت دلار تهران

سیگنال باکو به قیمت دلار تهران

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار نشان می دهد نرخ دلار در معاملات نقدی روز گذشته پایین آمد. برخی از فعالان باور داشتند که بازارساز در اولین روز هفته مچ نوسان گیران دلار را خواباند. اقتصاددان: به نظر می رسد حال و هوای بازار ارز این روز ها حکایت از مچ اندازی

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار نشان می دهد نرخ دلار در معاملات نقدی روز گذشته پایین آمد. برخی از فعالان باور داشتند که بازارساز در اولین روز هفته مچ نوسان گیران دلار را خواباند.

اقتصاددان: به نظر می رسد حال و هوای بازار ارز این روز ها حکایت از مچ اندازی نهاد مرکزی بازار ساز با نوسان گیران دلار دارد.

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار نشان می دهد نرخ دلار در معاملات نقدی روز گذشته پایین آمد. برخی از فعالان باور داشتند که بازارساز در اولین روز هفته مچ نوسان گیران دلار را خواباند.

بازار ارز برای ساعاتی تک‌نرخی شد

روز گذشته بازار ارز برای ساعاتی تک‌نرخی شد. نرخ دلار در معاملات بازار متشکل به قیمت بازار آزاد رسید و بانک مرکزی بار دیگر انگیزه خود نسبت به از میان بردن نرخ‌های مختلف و تک نرخی کردن ارز را به نمایش گذاشت.

به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران اقتصادی بازار تهران افزایش نرخ دلار رسمی تا نرخ بازار آزاد امری مثبت در جهت حذف رانت موجود در بازار است.

چپ بازار ساز پر است؟

برخی از فعالان بازار می گفتند نزدیک شدن نرخ دلار رسمی و آزاد و در نهایت کاهش قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات روز گذشته نشان می دهد که چپ بازارساز پر است. از نگاه آن ها، اگر بازارساز بیش از ۲ هفته اجازه افزایش قیمت را ندهد، کمی سطح هیجان در بازار افت خواهد کرد و به مرور در صورت رسیدن اخبار مثبت سیاسی به معامله گران، روند قیمتی اسکناس آمریکایی تغییر خواهد کرد.

سیگنال باکو به قیمت دلار در تهران

برخی از فعالان افت قیمت دلار پس از تنش های سیاسی بین ایران و جمهوری آذربایجان را نشان دهنده قدرت بازارساز ارزی و میزان عرضه او دانسته اند. از نگاه آن ها، پس از تیراندازی در سفارت باکو، سطح ریسک در معاملات پشت خطی افزایش یافت ولی افت روز شنبه نشان می داد که بازارساز از لحاظ قدرت عرضه در سطحی قرار دارد که بتواند مانع از رشد هیجانی اسکناس آمریکایی در آستانه دهه فجر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....