تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 20:07
کد خبر : 103382

سیگنال‌های جدید از توافق ایران و آمریکا

سیگنال‌های جدید از توافق ایران و آمریکا

گروه دیپلماسی: خبر‌های تکمیلی بیانگر آن است که آزادسازی همزمان زندانیان ایران و امریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است. طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشور‌های منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و امریکا انجام و میلیارد‌ها دلار از منابع ارزی

گروه دیپلماسی: خبر‌های تکمیلی بیانگر آن است که آزادسازی همزمان زندانیان ایران و امریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است.

طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشور‌های منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و امریکا انجام و میلیارد‌ها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

خبر‌های تکمیلی بیانگر آن است که آزادسازی همزمان زندانیان ایران و امریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز بعنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند. استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز مدعی شد باقر نمازی زندانی دوتابعیتی از زندان آزاد و ایران را ترک کرده و سیامک نمازی نیز آزاد شده، اما همچنان در ایران است.

تازه‌ترین جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

به گزارش اقتصاددان به نقل از آرمان امروز ،  رسانه نزدیک به شورایعالی امنیت ملی از مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا و آزادسازی میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان خبر داد. در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

نور نیوز؛ رسانه نزدیک به شورایعالی امنیت ملی خبر داده است که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است. بر این اساس؛ ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....